2.8td 94-mod



2.8td 94-mod

Innlegg oluf80 » 10/02/2010, 00:34

heisann folkens!

Da har jeg endelig kjøpt meg patrol :D
er ny på dette forumet, og trenger sårt litt hjelp, har nettop gått til innkjøp av en 94-mod patrol, med defekt motor :?
det ser ut som alle eksosventilene har vært i kontakt med stemplene, eller er "avtrykket" i stemplet normalt?,
håper også at noen kan sette meg i kontakt med en som kan ha en donormotor, da toppen er ødelagt, kammen er knekt, ventiler er bøyd, ventilstyringer er ødelagt, samt disse mystiske avstøpningene i stemplene.
var mye bra tråder på forumet, med mye bra forklaringer, som kan hjelpe mang, og spesielt meg som er ny i patrolverden :D
håper på hurtig svar, da jeg begynner å rive ut den gamle motoren imorgen.

kjell ove
oluf80

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 7
Registrert: 10/02/2010, 00:16

Re: 2.8td 94-mod

Innlegg colormax » 10/02/2010, 02:27

Gratulerer med ny bil da Kjell Ove, ikke ukjent problem dette, muligens montert feil regg reim kanskje :roll:
uansett så finnes det deler til dette.
Harn gått langt denne motoren da, avhenger jo litt hva det lønner seg å gjøre med den :think:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: 2.8td 94-mod

Innlegg lynge » 10/02/2010, 11:02

har
Sist endret av lynge den 25/05/2010, 23:47, endret 1 gang
Nissan patrol dobbelt-cab 231Hk, Unimog 416 projekt til campingbus, Land Rover defender 110 TD5
lynge

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 72
Registrert: 14/10/2008, 09:48
Bosted: Danmark

Re: 2.8td 94-mod

Innlegg oluf80 » 10/02/2010, 16:39

takker :D ja gleden er stor nå no som patrol er innkjøpt!
men den trenger ei kjærlig hånd da, hovedsaklig motor i første omgang, men fant noen rustblemmer på skjermene, kun v.s.!
ellers er bilen veldig bra for rust, så ikke dette før idag, etter avtinning. bilen ble nemelig oppdaget i en snøhaug 5min unna der jeg bor, og hadde stått der siden mai 2009, da motorhavari nr2 var et faktum. så det er mulig karrosen får ei overhaling snart også :P
men ang motor: 94-mod, 212000km.
Det er 2 topphavariet på denne, og med tanke på at eksosventilene har slått i stemplene, så er jeg VELDIG usikker på om dette er noe å bygge på??
fant en skive med utsparing(sopp) som sto fast i reima, akkurat sånn skive som står på dekselet bak regreima, med gummigjennomføring.
så jeg trur dette er årsaken!!

trenger evnt ei komplett blokk og topp. turbo, dynamo etc har jeg, og dette ser bra ut.
håper dette er å få tak i, til en rimelig pris, da det skal totaloverhales.
hva vil en komplett 4.2l koste?? :D
oluf80

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 7
Registrert: 10/02/2010, 00:16

Re: 2.8td 94-mod

Innlegg oluf80 » 10/02/2010, 19:06

Da ser det ut som det ordnet seg med motor :D
som nevnt tidligere, så vurdere jeg å kansje hjelpe karrosen til bedre tider, synes de islandsbredderan er dødsrå på y60, tips til hvor disse kan kjøpes og pris?

er også interrisert i hjelp/tips til ting som kan evnt bør utbedres no som motor skal ut.??
svakheter i ledningsnett etc som er toskete å komme til når motor er fastmontert.
oluf80

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 7
Registrert: 10/02/2010, 00:16

Re: 2.8td 94-mod

Innlegg Ølle » 10/02/2010, 20:15

Montere en motorvarmer kanskje? Går fint å komme til når motor er montert også, men er vel en god del lettere når motor er ute ;)
Ølle

Offroader
 
Innlegg: 175
Registrert: 26/08/2009, 12:25

Re: 2.8td 94-mod

Innlegg patrolking » 10/02/2010, 21:48

patrolking

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 10
Registrert: 07/02/2010, 16:33

Re: 2.8td 94-mod

Innlegg oluf80 » 11/02/2010, 09:36

så den, kjøpte den, henter den idag, takk patrolking :D
oluf80

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 7
Registrert: 10/02/2010, 00:16


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester