Det tikker like mye enten bilen er kald, varm middels varm stått over natta eller ikke..... tikkinga er helt lik uansett temp på motor. Gir jeg gass øker hastigheten på tikkinga holder jeg f.eks 100 km/t på 2850 omdr og slipper gassen avtar tikkinga selv om turtelleren er oppe på 2850 rpm, gir jeg gass igjen så øker tikkelyden.... Er det samme hvis jeg ruser den på tomgang så øker tikkingen for å så gå ned på "tomgangs hastighet" igjen når jeg ikke ruser motoren
Er det ventiltikk eller er det noe annet som lager den sabla irriterende lyden???
Det som har blitt byttet på motoren på 310.000 km (nå gått 314.000 km) er:
Sjekket registertiming
Regreim + løpehjul
Pumpetiming
Dieselpumpe
Justert inspr. tidspunkt
Clutch
Sjekk av eksosmanifoild
Turbo overhalt
Topplokk av/på for plansliping
Skiftet innsugsventiler og frest seter
Sliping og avretting av eks ventiler
Byttet dysespisser
Ny topp
* turbotrykk er litt påstillt + dieselpumpa
1996 Patrol Y60 2.8 TD
Er det totalhavari neste eller bare en bagatell som plutselig har dukket opp???
Det som er litt pussig syns jeg da, er at denne tikkinga har ikke kommet litt å litt, den kom meget brått og litt uventet kan man si.... fra null tikk til full tikk på en stopp og en start liksom??!!!

Hjelp anyone??



