Begynt å bli litt nervøs for havari av toppakningen på patrolen min og har lyst til å gjøre litt for å redusere muligheten for at det skjer.Er en 2004 ZD30
Har lest litt at blokkering av EGR'en gjør at man får senka temperatutren litt pga at man ikke sender varm eksos rett inn i motoren igjen. Noen ulemper med å blokkere denne??Evnt noe jeg bør passe på om jeg gjør dette??
Catchtank på utluftinga på toppen har det noe hensikt?? Slipper å få oljedampen inn i innsuget og det er vel positivt?
Tenker også på å få montert turbotrykksmåler, eksos og vanntemp måler. Oljetrykksmåler er det noe jeg også bør montere, ettersom jeg har skjønnt det sitter det org 2 slike målere fra før på motoren??
Er det evnt andre ting jeg bør gjøre for å ta vare på motoren best mulig?? Er veldig obs på å la motoren gå etter å ha kjørt litt hardt, har sjekka oljen regelmessig og det ser ikke ut som den bruker stort med olje.
Noen som har ei sprengskisse på denne type motor?? Er det mulig å bytte toppakning osv selv om man skulle være uheldig. Har skrudd endel på bensinmotorer så har litt erfaring derfra,men diesel er jeg rimelig grønn på..