Hei godtfolk!
Jeg ser at det er en stund siden jeg oppdaterte garasjetråden min.....
Noen fikk muligens med seg at jegt hadde en liten biloperasjon oppe i Mexico når jeg hadde besøk av lillebror (med familie) og far, så jeg tenkte jeg skulle poste noen bilder. Har hatt litt problemer med at fjærene mine bak ikke er kraftige nok, så med litt hjelp fra Roger fikk jeg oversendt et par polyurethan klosser som vil holde meg "oppe" noen kilometer til. Ble montert i hyggelig temperatur på Yucatan. Tok også litt bilder.

Fikk doningen litt opp i høyden, og fjærene fikk bytte plass. Jeg tror høyresiden er bittelitt tyngre enn venstre, så den beste fjæren ble satt der.

Dette er den "svake" fjæren, og som dere ser er det en halv runde som muligens har fjæret i meste laget. Litt bekymret for at det kan ha vært noe galt med herdingen. Noen som har noen tanker om dette? Tror det blir nye fjærer i nær framtid. Men foreløpig fungerer klossene meget bra! Løftet meg 30 mm opp igjen. Tusen takk, Roger!!

Ikke ille å skru utendørs tidlig i mars i disse strøkene... Stor takk for hjelp til far og lillebror!
Et annet prosjekt før jeg forlot Mexico var å få byttet up Exide gel batteriet mitt. Dette tok vi livet av oppe i Canada, men det hanglet med oss videre helt til Mexico. Gikk rimelig greit så lenge vi ikke belastet det noe særlig, men det skulle ikke mer til enn å koble to pc'er til inverteren så gikk det i svart i løpet av en times tid. Selv fra "fullt".

Og siden de produserer de nye Optima AGM batterien i Mexico, ble det handlet et par til en ikke alt for drøy pris. Ca 1400 kr per stykk.
Neste post blir i Ekspedisjonsfolderen! Panama og skiping over Darien!
GT