Håper den funker.. Satt fast i snøkav i dag, så hadde nok spart tid med vinsj kontra fryse fingrene av seg ved utslipp av luft fra alle 4 hjul, "belte" seg opp igjen og så i med luft igjen.. Tar litt tid med liten kompressor..
Ser ut som jeg lager meg ei vinsjkrybbe til den vinsjen jeg har kjøpt som forhåpentligvis dukker opp på døra idag.Er jo no hælvetes priser på de ferdiglagde krybbene.. Men dere som har vinsjkrybber hadde dere giddi å sett på hvor tjukk de platene som er brukt i krybbene deres?? Holder det med plater på 5mm eller bør jeg satse på noget tjukkere?? Bør vel også ha noen firkantjern som går ut fra firnkantrøret og ut på sidene på platformen som vinsjen ligger på?? Hvordan bør jeg konstruere feste til wire rullen slik at den ikke gir etter?? Kom gjerne med no bilder av vinsjekrybbene deres med og uten vinsj..
laget min i stålvinkler, 50x50x5 det er i hvertfall sterkt nok. som dere sikkert ser på bildene er festet til rullene for høy, men dette var prototype nr.1 er endret på nr. 2 som står på min bil, krybba på bildene står på en dodge ram.
Patrol Y60 kort 2.8 td 3" OME, 40mm BL, MT Baja Claw 325/60R18 MT Classic, 3" eksos, K&N, IC, transferdrop, caps hilift, spade og kjørebruer hengende bakpå T-max i bagasjerommet
synes det er i minste laget med en 8 eller 9000 lb på ne patrol lang eller kort. hadde selv en warn 9,5 ti på min y 60. synes det var på grensen, spes om en sitter litt. ville gått for en 12000 lb neste gang. ja det går med kaste blokk men guuud å godt å slippe, + at da halverer du lengden.
Driver å monterer vinsjen i krybba og lurer på om det har noe å si om wiren blir snurra inn på vinsjen på toppen istedenfor i bånn slik jeg ser de fleste har gjort det??
sandt som du sier der, det bli en sinsyk belastning på boltene og vinsjen generelt dersom du kjører den inn den veien. tenk det momentet. er ikke så bekymret for boltene, men kan nesten garantere deg at alle fire boltfestene i vinsjen knekker. på disse t-max visjene vertfall så er dette bare støypegods og derfor ikke tøyelig. jeg vil si at det optimale ville være og montere vinsjen "liggende" så du får trekk rett "ned" i forrhold til boltene. da vil du kunne trekke så mye du egentlig bare vill uten og bekymre deg for noe som helst.
tar ikke asfalten snart slutt så kjører jeg hjem og bytter bil!