Trailmaster vs OME

Trailmaster vs OME

Innlegg Tormod » 17/05/2010, 22:25

Fordeler og ulemper med disse settene?? Skal ha de på y61. Hva bør jeg gå for med tanke på kvalitet/holdbarhet/komfor/pris?? Skal ha et 3*heve sett hadde jeg tenkt.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Re: Trailmaster vs OME

Innlegg colormax » 18/05/2010, 01:39

Det er litt vanskelig å svare på dette.
OME er veldig bra, men har helt klart sine problemer med at de siger, Vi har også litt problemer med at de siger ujemt.
på Patrol Y60 og Y61, har vi valgt bruke 4,2l fjærer fremme for at den skal være fin i svingene stabilere :think: bak har vi brukt medium , for å få en behagligere demping når bilene ikke er belastet. om en reiser på ferie, eller belaster bilen mye over lang tid, har jeg anbefalt legge inn en 20-30 mm polyritanskive for at bilen ikke skal henge så mye bak.
fjøringen fungerer akurat like bra med de, men over begrenset tidsrom.
problemet med at bakfjærene detter komenserer vi med de samme foringene..Det har en kostnad runt en 1000 lapp men da går det lenge lenge før noe bør gjøres.
Så vil jeg samtidig anbefalle orgenale foringer der det er mulig å bruke da de er mye mer holdbart.
Nå hadde jeg en ganske hissig diskusjon med Team-Bertelsen angående dette tema, og han bekreftet at de som har fjærer fra ome som har endret seg mer en normalen tilsier får reklamasjon på fjærene, om de er under 3 år eller 5 år om de kommer fra Team bertelsens Avdeling, Norskoffroadteknik.
Så har dere feil på fjærer eller dempere så er det ingenting å lure på.
Ome har også kommet med en prisstigning på over 10% av en eller annen grund.

Trailmaster har vi ingen gode erfaringer med, kun demontert de grunnet misnøye, om dette er tilfeldig vet jeg ikke?? men ingen jeg kjenner bruker dette .
Om de har kommet med nyere oppdateringer , har jeg ingen viten om. men kom gjerne med innspil på dette.

IRONMAN
Den siste tide har veldig mange valgt Ironman sine hevesett, Dette skyldes selfølgelig prisen som for oss i Nissan4x4.no er meget gunstig, det har ikke kommet masse skryt om produktet :idea: men heller ingen klager. :Whistle: Norkysten4x4.dk sliter litt med leveringen da salget exsploderte :mrgreen:, men han er bra inne på banen igjen med deler nå strax :dance:
Det jeg kan si om produktet er følgende.
Servisecen er meget bra.
Produktet er levert fra en stor kjent produvent,
produktene ser veldig bra ut, (men trenger etterbehandling for norske salt forhold.
Garantien er på lik linje med alt annet.
prisene er meget gunstige :idea: samenlignet med tilsvarend.
Demperne virker litt oppgraderte = kraftigere en OME
Sørland garasjen . brukte dette merket på løpet i Polen og ga det veldig gode tilbakemeldinger. (det hadde jeg glemt)
Det viktigste er jo at man finner det som er best for en selv. vi prøver finne det beste og til best priser hele tiden.
Ting fornyerseg hele tiden, så vi må væer våkene for nye produkter, og ikke minst at vi betaler riktige priser for produktene.
Dagens morsomste fra Offroadteknikk :D prisene er ikke blit høyere ,bare rabatten som er blit mindre. så varene koster det samme. :lier: :hand:

Er det noen som har konkrete exempler på fjører som synker dempere som ikke holder mål, så er det veldig fint om dere gidder legge inn litt om dette, gjærne med bilder.
Vi vil jo selfølgelig også ha gode opplevelser rundt dette emnet.
Er jo store muligheter for at vi kan få til litt utbedringer her, samt en ordning på eventuelle reklamasjoner om ting tilsier det :idea:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Tormod » 18/05/2010, 14:22

Ironman kommer de med TUV papirer??? Isåfall så er jo det veldig interresant. Offroadteknikk har jeg fått litt inntrykk av at er sinnsykt dyre iforhold til mange andre aktører..
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg colormax » 18/05/2010, 16:21

Til Patrol skal det være TUV ja,
Du kan jo også sjekke med BG Nord også
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg magnvar » 18/05/2010, 18:16

har ingenting å sammenligne med, men har ironman på y60en, dette er mykt og godt i terrenget, og flott å kjøre på veg med.. ingen ting å klage på for min del!

magnus
magnvar

Nissan4x4 fan

Innlegg Tormod » 18/05/2010, 18:28

Høres ut som jeg går for Ironman da ja.Gidder ikke betale dyrt for OME om det ikke er bedre enn de andre.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg Tormod » 19/05/2010, 21:52

Fikk pris på 2 Ironmann med styredemper fra Nordkysten og det var 4300 inkl dansk moms. Må være billigt det???
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg colormax » 19/05/2010, 23:24

Fin pris dette, da behøver du ikke bry deg med tollen heller, da går det som hondbagasje. :dance:
Er vel sikkert 1/2 parten av det tilsvarende koster her hjemme.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Tormod » 20/05/2010, 18:10

Det er helt suverent. Synd alt slik skal koste så mye i Norge..Heia Norge!! Men er 40-50mm lite heving, vil det merkes godt??
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg colormax » 21/05/2010, 03:23

Spørs jo litt på hvor slitent det en bytter ut er det. men disse setta hever en del mer en tilsvarende i OME. så det blir sikkert greit :wink:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Tormod » 21/05/2010, 19:04

Får håpe det er helt utslitt.hehe... Bare vente på feriepenger så blir det Ironman.. Er det mye jobb å skifte på en patrol uten løftebukk???
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg colormax » 21/05/2010, 22:48

Ofte litt dritt med camber og casterforingene, kjøp nye bolter med en gang, like grit å kutte de med en gang om de sitter, kjøp et par tre tynne kutteskiver, så er my gjort.
begyn gjerne tidlig med rust løser og smøring på skruene/mutrene. da kan du spare mye slit.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest