min har nemlig også problemer med at holde kræften og trykket
Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 16:00

Bjarne-Y61 skrev:Leste i en PDF fil her på forummet .. at det du har av problem kan også høres som om den går i safe mode . sjekkes ved og slippe gassen og gi på igjen ,, kommer den da er det safe mode,
har du turbotrykk måler i bilen ell.. for er det for mye så kutter den også ..
topline skrev:Bjarne-Y61 skrev:Leste i en PDF fil her på forummet .. at det du har av problem kan også høres som om den går i safe mode . sjekkes ved og slippe gassen og gi på igjen ,, kommer den da er det safe mode,
har du turbotrykk måler i bilen ell.. for er det for mye så kutter den også ..
plages med dette jeg å. har fått vite at dette skyldes "wastegate ventilen" Denne kan justeres så det blir rett
Tormod skrev:Er vel pga overboost at den går i safe mode, det skjer vel pga at wastegaten ikke slipper ut overtrykket?? Gjør som det står i den pdf filen. Finn en lang strekning og få opp farta slik at du ligger med 2600rpm og hold farta, hvis man merker at motoren stopper og dra og ingenting skjer med å gi mer gass er du sikker på at bilen går i safe mode. Slipper du opp gasspedalen da skal den gå som normalt som flere har skrevet tidligere. Har prøvd med min men merka ikke at den kutta, trur jeg må finne en litt slakk motbakke å teste i..
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester