Cooper DISCOVERER ATR

Cooper DISCOVERER ATR

Innlegg Labbis » 19/07/2010, 14:17

Hei, er det noen som har kjørt med Cooper DISCOVERER ATR?? er de slitesterke osv???
Labbis

Nissan4x4 fan

Re: Cooper DISCOVERER ATR

Innlegg colormax » 20/07/2010, 00:27

Tror de er bra jeg , ser veldig fine ut.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Pathman » 20/07/2010, 09:29

Jeg kjører på disse dekkene nå, (frodi de sto på da jeg kjøpte bilen) og hadde dem også på Jeepen tidligere.
De er ok så lenge de er nye, men de slites nokså fort ned og når de nærmer seg halvslitt har de ingen som helst gripeevne på våt vei.
Men drivstofføkonomisk er de gode hvis du har mye asfaltkjøring.
På Jeepen byttet jeg dem ut mot BFG ATR og det var himmelvid forskjell i veggrep (og drivstofføkonomi :mrgreen: )
Vet ikke hva jeg kjøper til Pathfinderen, men det blir ikke disse Cooper-dekkene igjen.
Med hilsen
Pathman

Pathman finnes også på forumene Tur På Hjul, TomTom
og Scannernytt samt på Facebook og Twitter
Pathman

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg Labbis » 20/07/2010, 19:57

Takk for svaret Pathman, da blir det ikke Cooper Discoverer ATR. Fikk forresten tilbud for 4stk Discoverer ATR for 9000kr hos dekkmann i Arendal, med NAF rabatt.

Vet dere om hvor jeg kan få tak i General Grabber AT2?? Det virker som om at det er ingen som har de i dim 315/75-16 :bang:
Labbis

Nissan4x4 fan

Innlegg colormax » 21/07/2010, 00:02

Di har blitt mye bedre i gummiblandingen, de nye dekkene, men når de er halvslitte bør du seipe de opp igjen, alle de 4x4 dekk jeg har prøvd blir dritt etter en 50 til 70 000 km.
men reseiper du dekka når de er ca halvslitt , så er de nesten gode som nye i et til to år.
Halvslitte dekk , er egentlig utslitte dekk etter norske forhold....Mener jeg da :wink:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Aman » 22/07/2010, 18:09

Hvor fort kjører egentlig folk som klager på at dekk på en stor SUV på over 2 tonn ikke har veigrep på våt vei??

Sjøl har æ merka forskjell me tanke på støy, alt etter kordan dekk æ har på diverse bila, veigrep på grus, gjørme osv osv...

Men har aldri merka forskjell på våt vei... e æ feig å kjør?
Aman

Offroader

Innlegg Pathman » 22/07/2010, 23:40

De kjører ikke fort i det hele tatt.
Det er nettopp derfor de blir skremt av at det nesten ikke er antydning til retardering når en får en bråbrems på våt i ca 50 kmt.
Dette var riktignok med Jeepen på bare 1500 kg eller deromkring og uten ABS og ESP og AG3 og hva det nå heter. Og bare for moro skyld testet jeg samme brems på like våt vei på samme sted med nye BFGer like etterpå og den stoppet som den skal.
Og nå, med pathfinder og alle forkortelser, blinker det til stadighet i sleipelyset på dashbordet i svinger og rundkjøringer når en kjører i normal hastighet og følger trafikken på våt vei. Og derfor kjører en ekstra sakte.
Og bilen kan være så tung den vil - klarer ikke dekket å drenere vannet blir det ikke veigrep. Og med 315-bredde blir det enda mindre veigrep.

Det er mulig gummiblandingene på disse har blitt bedre. Men på de sporete veiene her vest der det flyter vann i hjulsporene har ikke jeg tenkt å teste dem for å finne det ut. Jeg kjøper andre dekk.
Med hilsen
Pathman

Pathman finnes også på forumene Tur På Hjul, TomTom
og Scannernytt samt på Facebook og Twitter
Pathman

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest