John Kr skrev:Hei Igjen
Enig i det.
Det du viser til her er bare OK sitt eget anbefalingsprogram på deres produkter, dette samsvarer ikke med Nissans tabeller ser jeg.
OK er et merke jeg ikke ville ha forholdt meg til, det finnes andre og bedre merker på markedet (sde over).
Sikkert riktig det, det er Q8 men sikkert greit det.
Men nå har jo ikke Nissan så veldig gode referanser de heller da, spes på D22 tenker jeg

Så det er muligens på tide og tenke litt andeledes.
Med så stor % andel defekte motorer så mener jeg det er rom for litt revurderinger og andeledes tenking.
Jeg mener å se en litt merkelig tendens, som jeg har problemer med å dokumentere.
De som bruker disse bilene i anlegg og gårsdrift++, skifter olje selv, og bruker som jeg har fått melding om vanlig normal motorolje , som de også bruker på lastebiler, de kjører over 200 000 km uten større problemer, mens de som kjører alle servicer og føller opp bilen etter Nissans primisser ryker mellom 60 og 150 000 er det ikke noe merkeligt her et sted.
Mener så godt som alle jeg har snakket med har vert på service ved Nissan. og siden det er flere 100 motorer som ryker sies det. gir ikke det grunlag for ettertanke.
Men om alle bare fortsetter i samme tråden som nå, vil man ikke måtte ha sjulte evner for å se konsekvensen av dette fremover.
Nå la jeg fram dette for den var veldig tilgjenglig. så er det også greit med hensyn til olje mengder.
Tror heller ikke denne oljen er mye dårligere en gjenomsnittet og den hadde ikke blitt my bedre om vi måtte betalt 1500 kr for den, som andre muligens må gjøre

dyre oljer har ofte urimlig store fortjenester, og høy fortjenester er ikke nødvendigvis ett kvalitets bevis.
Jo da det ordner vi.