Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 06:54
remyek skrev:Aldri skjønt dette. Folk kjøper biler til hundretusenvis av kroner, så skal de spare og kjøpe noe som faktisk ødelegger motoren i bilen de har ved å kjøpe effektbokser. I de fleste tilfeller får man mindre hk enn før (placebo at man tror den blir sprekere) og blandingsforholdene blir HELT feil da den prøver å lure motoren til å sprøyte inn med diesel. Tullball... skal du ha mer effekt, gjør det skikkelig. Dra til noen som er SERIØSE og chiptuner/seriell tuning. Her får man da en testet og BRA software som øker luft, diesel, ny momentkurve, turbotrykk med mer....
zmike skrev:remyek skrev:Aldri skjønt dette. Folk kjøper biler til hundretusenvis av kroner, så skal de spare og kjøpe noe som faktisk ødelegger motoren i bilen de har ved å kjøpe effektbokser. I de fleste tilfeller får man mindre hk enn før (placebo at man tror den blir sprekere) og blandingsforholdene blir HELT feil da den prøver å lure motoren til å sprøyte inn med diesel. Tullball... skal du ha mer effekt, gjør det skikkelig. Dra til noen som er SERIØSE og chiptuner/seriell tuning. Her får man da en testet og BRA software som øker luft, diesel, ny momentkurve, turbotrykk med mer....
Eeh..ødelegger motoren..?? Mindre hk..?? Det er ikke min erfaring ihvertfall..!! Jobb-bilen jeg kjører til daglig går som et uvær (uten økning i forbruk)..og har hittil ruslet 400.000 km MED chip-trim..
zmike skrev:Effekt-boks mente jeg ja..tok ca 10 min å plugge inn ledningene..Og hvordan mener du jeg lurer meg selv da..??
zmike skrev:Javel..?? Så du mener at bilen jeg kjører ikke går merkbart bedre uten økt forbruk altså..?? Produsenten lover forøvrig +26% økning i både hk og nm..OG pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd..!!
zmike skrev:Helt greit at du har din mening ja..så har jeg min..![]()
Og kan ikke si jeg er redd for at motoren min takker for seg nå etter 400.000 km med boksen montert..Forøvrig en taxi i daglig trafikk..!! Det virker ihvertfall på min bil..samme forbruk med og uten..og MYE bedre drag..
Som du selv sier så gir noen av disse det som loves..
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester