Hallo
Har tenkt flere ganger å hive meg inn i denne diskusjonen, men har greid å holde meg unna. Ser at dere begge har gitt dere i diskusjonen, men jeg tar den opp igjen...
.
Jeg er svært enig med Remyek, han har rett i alle sine punkter.
Vil bare stille et spørsmål - er disse "mirakel biksene" verd pengene da du risikerer dette?
- Dersom disse boksene gir det de lover og du får 20-30hk mer så er risken for at du blir tatt i kontroll av Bilsakkyndige. Du risikerer ei bot på kr. 1000,- pr/hk mer en det som er oppgitt i vognkort. I tillegg vil du få et stor bot.
- Du kan risikere motor og gearboks havari. Ser at Volvo har påvist flere automatgear havarier som kan peke tilbake på disse boksene. Ser samtidlig at Volvo sliter med at motoroljen stiger på sine motorer, di finner ikke noe feil med motorene, men her også ryktes det at boksene påvirker motoroljenivået. Å spe ut motoroljen med diesel medfører jo havari dersom du har lange skifteintervaller.
Slik kunne jeg ha ramset opp en hel del, konklusjon, å betale 5-7000,- for en boks i bilen som medfører disse riskene er ren galskap.
John kr