Dato/klokkeslett: 20/02/2026, 14:05
colormax skrev:Da var bilen godkjent , Breddet og hevet.
fikk en fantastisk behandling av Biltisynet i Tønsberg i dag, all ære til dem for det
Imponerende å treffe noen som faktisk synes det vi gjør er spenende og fint. og da på toppen av det hele er veldig engaskjert i Nissan biler.
Denne turen var en sann fornøyelse.
57sugge skrev:colormax skrev:Da var bilen godkjent , Breddet og hevet.
fikk en fantastisk behandling av Biltisynet i Tønsberg i dag, all ære til dem for det
Imponerende å treffe noen som faktisk synes det vi gjør er spenende og fint. og da på toppen av det hele er veldig engaskjert i Nissan biler.
Denne turen var en sann fornøyelse.
Hmm. Kan dette komme av at du fikk låne så fine hjul?
Tormod skrev:Høres ikke gæli ut dette. Skal godkjenne min med hevesett om forhåpentligvis ikke så lenge. Men litt skeptisk til at det ikke står noe nr på fjørene er dette tilfelle på andre Ironman sett også??
colormax skrev:Spiller ingen rolle dette, men det står nr på fjærene, er de i tvil så måler og teller de. ikke noen problem , så lesnge spesifiksasjonene i Tuv dokumentet er overens med de monterte fjærene.
Det er bare fjærene det kreves dokument på, ikke dempere
Noe annet er det ikke krav til.
Injurius skrev:Takker Roger for god hjelp med bilen. Er blitt en staselig doning. Ser fram til å gå løs på diverse småplukk...har kjørt 65 mil med et hint av bremser. Er godt fornøyd, og noe undrede til gårsdagens kontroll. (krever ikke biltilsynet at det skal skje noe når men trykker på pedalen i midten?)
Men men, bagateller til side. Jeg hadde en strålende tur over fjellet. Bilen ligger fint på veien og motoren går godt. Hadde en del soting i bakkene, men det avtok etter at jeg fylte på en flaske med lurium fra Statoil.
Ble møtt av en Defender i Bergen og vi tok straks en tur i skogen. Dagens konklusjon er at jeg er godt fornøyd og at jeg g leder meg til mye morro med denne bilen.
Fylte 80 l på tanken i Holmestrand, hadde litt blandet kjøring (ca 15 mil), før jeg satte snuten mot Bergen. Har litt igjen på tanken og GPS' en viser ca 65 mil. Ikke så galt på 37" det?
Legger ved bilder av en lekker Navarra fra Tønsberg og en snerten Defender fra Bergen.
Returner til Garasjer / Our cars & history
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester