2.8td mer effekt



2.8td mer effekt

Innlegg danco » 19/10/2010, 22:49

hallo har kjøpt en patrol y 60, 90 modell. har montert nye dyser, og økt trykket til 0,9 bar. synes den går dårlig.
hva anbefales for og få mer effekt på denne? jeg "tror" råd klarer jeg meg uten,,
danco

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 4
Registrert: 19/10/2010, 22:44

Re: 2.8td mer effekt

Innlegg Allan Øgendal » 20/10/2010, 17:18

3" udstødning justering af pumpe og montering af IC og tryk på 1,3bar det hjælper.
Allan Øgendal

Offroader
 
Innlegg: 154
Registrert: 29/09/2009, 16:37

Re: 2.8td mer effekt

Innlegg danco » 20/10/2010, 22:05

takk og takk for info,hvilken ic anbefaler du? vet at noen har brukt fra saab 93 t,,
danco

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 4
Registrert: 19/10/2010, 22:44

Re: 2.8td mer effekt

Innlegg KNAa Racing » 20/10/2010, 23:27

hiver meg med her,fikk ikke noe svar på min tråd med samme spørsmål..håper det går greit:)
noen formening om hvor mye man skal justere på pumpa?
tåler orginal-oppsett på motor 1,3bars trykk(over lengre tid)?
kort Patrol Y60:)
Escort Cosworth:)
KNAa Racing

Offroader
 
Innlegg: 94
Registrert: 03/12/2009, 01:11

Re: 2.8td mer effekt

Innlegg patrol for life » 21/10/2010, 15:00

Jeg har kjørt med 1.2bar i over et år nå, dette funker veldig fint.
Det er bedre med en dram i timen, enn en time i drammen.. Hilsen sheriffen i Kanada
patrol for life

Brukerens avatar
Skogens konge
 
Innlegg: 513
Registrert: 17/07/2008, 21:27
Bosted: Lier

Re: 2.8td mer effekt

Innlegg danco » 21/10/2010, 22:25

du må shimse fjøra som slipper opp turbotrykket, et annet tips er og høyne fortenningen på dieselpumpen, samt at det er ganske vanlig på disse pumpene at de må settes opp igjen på tidene i pumpa når de har rulla noen hundretusen.
danco

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 4
Registrert: 19/10/2010, 22:44

Re: 2.8td mer effekt

Innlegg patrol for life » 21/10/2010, 23:12

Bedre å monter en bleedventil. Det er mye lettere, og man kan justere trykket som du vil veldig enkelt ved å skru på hjulet på den.
Jeg har sperret overtryksventilen.
Det er bedre med en dram i timen, enn en time i drammen.. Hilsen sheriffen i Kanada
patrol for life

Brukerens avatar
Skogens konge
 
Innlegg: 513
Registrert: 17/07/2008, 21:27
Bosted: Lier

Re: 2.8td mer effekt

Innlegg Allan Øgendal » 21/10/2010, 23:24

Allan Øgendal

Offroader
 
Innlegg: 154
Registrert: 29/09/2009, 16:37

Re: 2.8td mer effekt

Innlegg Husbrak » 22/10/2010, 00:33

for å kjøre med så høyt trykk er det da nødvendig med ic??
HÆFTI HÆFTI:D
Husbrak

Offroader
 
Innlegg: 82
Registrert: 30/05/2010, 15:09

Re: 2.8td mer effekt

Innlegg Allan Øgendal » 22/10/2010, 16:45

ja når du lader med mere end 1,0 bar er det nødvendig med IC.
Allan Øgendal

Offroader
 
Innlegg: 154
Registrert: 29/09/2009, 16:37

Re: 2.8td mer effekt

Innlegg Patrol4life » 16/04/2011, 22:08

patrol for life skrev:Bedre å monter en bleedventil. Det er mye lettere, og man kan justere trykket som du vil veldig enkelt ved å skru på hjulet på den.
Jeg har sperret overtryksventilen.

HEi! Monterte ein sånn boost kontroll eg, men kan bare stilla ner trykket
Patrol4life

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 4
Registrert: 29/03/2011, 22:26
Bosted: Karmøy

Re: 2.8td mer effekt

Innlegg arcticfly » 19/04/2011, 00:24

Ja hva slags IC er lettest å montere? Jeg har en med AC og det er veldig lite plass til så mye mer forran der. Noen tips?
arcticfly

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 7
Registrert: 08/04/2011, 16:50


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest