Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 14:07
colormax skrev:Så litt på røyken når du startet, er du sikker på det ikke forsvinner litt vann også ??? bare bitte litt
Aman skrev:colormax skrev:Så litt på røyken når du startet, er du sikker på det ikke forsvinner litt vann også ??? bare bitte litt
Skal jo ikke ha noe så for start/tomgang at den bruker van pga gåen topp eller sprekk i toppakning??
colormax skrev:Aman skrev:colormax skrev:Så litt på røyken når du startet, er du sikker på det ikke forsvinner litt vann også ??? bare bitte litt
Skal jo ikke ha noe så for start/tomgang at den bruker van pga gåen topp eller sprekk i toppakning??
?? forsto ikke denne??
colormax skrev:det kan være en av årsakene til att den ikke kommer på alle selynderne før den får opp litt tempratur. er altid skeptisk til den typen røyk,,,, bare å beklage det.
Jørgen skrev:Det var gledelig lesning i det siste innlegget der gitt. Vannstanden i ekspansjonstanken ligger midt mellom min og max, det har den gjort siden i sommer. Varmeapparatet er kjempebra, imponert over dette i Patrol. Bilen blir varm etter et par minutters kjøring. Jeg setter også pris på dine synspunkter Colormax. Men det virker allikevel rart at det skal forsvinne vann som følge av sprekt topp. Og skal bilen være kjip å starte med lekkasje i toppen da? Tidligere BMW 325 jeg hadde med sprekk i toppen ble veldig varm (kokte)og drakk jo kjølevæske. Dessuten er det ikke så lenge siden toppen var av bilen og ventilene ble slipt opp.
Vet ikke om det er naturlig å tenke at 20 år gammel bil med 300.000km på telleren skal være så tregstartet jeg? Jeg skjønner at jeg lett kann finne ut av dette ved å ta en komprisjonstest av motoren. Jeg skal holde dere oppdatert.
colormax skrev:Jørgen skrev:Det var gledelig lesning i det siste innlegget der gitt. Vannstanden i ekspansjonstanken ligger midt mellom min og max, det har den gjort siden i sommer. Varmeapparatet er kjempebra, imponert over dette i Patrol. Bilen blir varm etter et par minutters kjøring. Jeg setter også pris på dine synspunkter Colormax. Men det virker allikevel rart at det skal forsvinne vann som følge av sprekt topp. Og skal bilen være kjip å starte med lekkasje i toppen da? Tidligere BMW 325 jeg hadde med sprekk i toppen ble veldig varm (kokte)og drakk jo kjølevæske. Dessuten er det ikke så lenge siden toppen var av bilen og ventilene ble slipt opp.
Vet ikke om det er naturlig å tenke at 20 år gammel bil med 300.000km på telleren skal være så tregstartet jeg? Jeg skjønner at jeg lett kann finne ut av dette ved å ta en komprisjonstest av motoren. Jeg skal holde dere oppdatert.
Da har du jo løsningene selv da:-)
Veldig bra du ikke mister noe vann også fint det ikke er noe galt. men jeg får si det er sjelden at biler røyklegger så mye når de har vært startet for ett par timer siden.
Helt klart jeg ikke altid har rett i alle ting. Men jeg mistenker att jeg er borti mange fler av disse bilene en gjenomsnittet, og da er det mine erfaringer jeg utaler meg på vegne av.
Ønsker du andre svar en det, så er det bare å fortelle hva dere synes jeg skal svare
Alder og km har ikke stor betydning på startingen, men om tingene er i orden, eller ikke er det , har en vesentlig betydning. og når det ryker sån er noe ikke i orden mener jeg.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester