En stor dag i går!
Kom til Dekk1 sitt verksted og fant bilen ferdig rustsveisa og tektylbehandlet.

Rammerusta var en saga blott, og de to rusthullene i karrosseriet var ikke der lenger.

Etter en rolig start med kaffe i butikken ble omsider hallen ledig, og vi var brått i gang. Roger satt i gang med å monterer demperne bak på de spesialtilpassede festene, før han monterte sine egenproduserte stavstag. Kj-gerilja'n "koste" seg bl.a. med å spikke til og montere bumpere over bakakslingene. Litt justering av håndbrekk ble det etterhvert også. Jeg og Michael tok en runde med nedpussing og lakking av takstativ. Hammerlakk og pensel, uten å ta av stativet (satt så j.... godt på). Pirkearbeid? Jepp!
Middagspause med (nok en gang) den beste pizzaen jeg har smakt her på berget, og så på'n igjen.
Det ble en del lakking der det var sveiset. Enten er rødt en veldig takknemlig farge å jobbe med, eller så var Roger bare skikkelig god

Særlig venstre bakskjerm skulle jeg hatt et før og etter bilde av. Supert!
Alt av gamle sponsormerker ble flerret eller pirket av. Den noe kjedelige jobben med å vaske av alle limrestene var det Biggis som tok (og takk for det!), og etterhvert var vi alle på "pyntern" for få merket bilen med logoene til våre gode hjelpere.Det må jo være lov å si at selveste grom-merket var det med
http://www.nissan4x4.no på. Ikke bare var det utrolig velfortjent, men det var rett og slett kult laget også! Sjekk bildet. Dessverre kommer det ikke frem på bildet at hele greia er trykket på refleksfolie.
Sikkert masse spåplukk vi gjorde som jeg har glemt, men det aller siste vi fikset var et baklys som ikke funket. Dette kom vi på sånn i 3-tiden i natt... Omsider viste det seg at det var en dårlig kontakt inni bakskjermen. Ikke så legg å finne ut av: trangt var det , og alle kabler og koblinger der lå under et lag med fin brun Sahara-sand.
Kjøreturen hjem var suveren. Jeg tok meg selv i å sitte og glise opptil flere ganger. Alt var så tight og trygt som en snart 30 år gammel Toyota kan være. Etter å ha kost seg i Vestfold noen uker er det rett og slett blitt en ny bil! Og la det være sagt en gang for alle: hadde det ikke vært for Colormax (Roger) og alle gode hjelpere fra Nissan4x4.no må fåglane vite hvor vi hadde vært i dag. Og hadde det ikke vært for Dekk1 i Sem, som har stilt opp med lokaler til alle døgnets tider, hadde vi vel stått ute i drittværet og klødd oss i hodet. TUSEN TAKK ALLE SAMMEN!
I dag tidlig kl 07.30 var bilen på plass utenfor Oslo kongressenter på Youngstorget, akkurat i tide til Farmasidagene. Studentgruppa til Farmasøyter Uten Grenser bruker bilen som blikkfang for å profilere sitt humanitære arbeid i Mali. Og Mali - det er endeholdeplass for vinterens "Great African Adventure".
Og folkens: neste gang lover jeg å vurdere en Nissan!