Startprobler Y60

Startprobler Y60

Innlegg oyvind » 04/12/2010, 11:29

Har en Y60 97` mod (164000 km) som har stått noen måneder i en kald garasje uten at den har vært benyttet. Forsøkte å starte den i dag, men den vil ikke. Det er plenty med strøm på batteriet, men den vil ikke tenne. Hadde i motorvarmer lenge på forhånd. Det jeg reagerte på var at glødelampe-ikonet ikke lyste i det hele tatt slik den har gjort tidligere. I høst var det overhodet ikke problemer med å starte den.

Er det noen som har noen gode råd og tips til en fersk Y60 eier?

oyvind
oyvind

Nissan4x4 fan

Re: Startprobler Y60

Innlegg colormax » 04/12/2010, 12:00

Du kan begynne med å sjekke dreneringen av filteret dit, er en skru greie i bunnen av filteret, da ser du om den er frosset i filteret.
prøv med litt varme det hjelper ofte, så er det sikkert vinter diesel på den??
Sån næds resept jeg har brukt noen ganger er følgende :roll: 2 bøtter veldig varnt vann, hel di rolig over filter og dieselpumpe, så prøver du starte den. lykke til :D
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg mareik » 04/12/2010, 16:00

viewtopic.php?f=5&t=3563

Kan du se hva jeg kom frem til, når gløde lampen ikke lyser er det deff pære,dårlig kabel mellom instrument og styreenhet eller ødelagt styrenehet som det var på min.
mareik

Nissan4x4 fan

Innlegg oyvind » 12/12/2010, 22:39

Har fulgt gode råd, og byttet dieselfilteret. Filteret var selvsagt frosset. Men fremdeles stater den ikke, men det er ikke pga filteret. Har også sjekket glødeplugger etter ett råd fra en kar som har hatt patrol tidligere. "Ohmet" sikringene og fikk ikke respons på de tre til syl 4-6. Kjøpte 6 nye plugger fra Nissanforhandler. Fikk ett sett gulmerkede plugger (6.5V) som de påstod skulle passe. Glødelampa lyser selvsagt ikke. Like langt!

Opprinnelig satt det det grønnmerkede plugger fra syl 1-3, og gulmerkede fra syl 4-6. Alle merket 6.5V. Når jeg bestilte nye, fikk jeg seks gulmerkede 6.5V. De gule og grønne er i tillegg noe ulike i toppen. Jeg syntes dette var rart, men de på Nissan mente at de gule skal passe alle.

Etter det mislykkede forsøket, "ohmet" jeg pluggene på ny. Fikk respons på en plugg.

Har også lest en del på nett om glødeplugger og patrol. Mye forskjellig meninger om dette skjønner jeg.

Gode råd tas i mot med takk!

oyvind
oyvind

Nissan4x4 fan

Innlegg Aman » 12/12/2010, 22:47

oyvind skrev:Har fulgt gode råd, og byttet dieselfilteret. Filteret var selvsagt frosset. Men fremdeles stater den ikke, men det er ikke pga filteret. Har også sjekket glødeplugger etter ett råd fra en kar som har hatt patrol tidligere. "Ohmet" sikringene og fikk ikke respons på de tre til syl 4-6. Kjøpte 6 nye plugger fra Nissanforhandler. Fikk ett sett gulmerkede plugger (6.5V) som de påstod skulle passe. Glødelampa lyser selvsagt ikke. Like langt!

Opprinnelig satt det det grønnmerkede plugger fra syl 1-3, og gulmerkede fra syl 4-6. Alle merket 6.5V. Når jeg bestilte nye, fikk jeg seks gulmerkede 6.5V. De gule og grønne er i tillegg noe ulike i toppen. Jeg syntes dette var rart, men de på Nissan mente at de gule skal passe alle.

Etter det mislykkede forsøket, "ohmet" jeg pluggene på ny. Fikk respons på en plugg.

Har også lest en del på nett om glødeplugger og patrol. Mye forskjellig meninger om dette skjønner jeg.

oyvind

Får du diesel fram til dysene??
Aman

Offroader

Innlegg mareik » 13/12/2010, 10:10

oyvind skrev:Har fulgt gode råd, og byttet dieselfilteret. Filteret var selvsagt frosset. Men fremdeles stater den ikke, men det er ikke pga filteret. Har også sjekket glødeplugger etter ett råd fra en kar som har hatt patrol tidligere. "Ohmet" sikringene og fikk ikke respons på de tre til syl 4-6. Kjøpte 6 nye plugger fra Nissanforhandler. Fikk ett sett gulmerkede plugger (6.5V) som de påstod skulle passe. Glødelampa lyser selvsagt ikke. Like langt!

oyvind

Bestill det kittet jeg linket til. Det løser alle problemer med glødingen, du får 12v gløding på på alle pluggene og den nye "styreenheten" som du kobler opp gløder i 15 sek før du starter og ettergløder i ca 1 min når motoren har startet uansett om bilen er varm eller kald.

Martin
mareik

Nissan4x4 fan

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester