spacerheving..



spacerheving..

Innlegg KNAa Racing » 13/12/2010, 15:16

har y60 med 3"ironman,måtte shimse ned transfer ca 10mm,pga ulyd etter heving,ble bra det:)
men lurer på:har spacere liggende på ca 30mm til fjærene,men har også mulighet til å kjøpe 65mm spacere,men blir det for mye??noen som har erfaring med dette?er vel begrenset på hvor mye jeg kan senke transfer før motor stopper i torpedeo:P
takker for gode svar!
kort Patrol Y60:)
Escort Cosworth:)
KNAa Racing

Offroader
 
Innlegg: 94
Registrert: 03/12/2009, 01:11

Re: spacerheving..

Innlegg KNAa Racing » 14/12/2010, 10:45

ingen?
kort Patrol Y60:)
Escort Cosworth:)
KNAa Racing

Offroader
 
Innlegg: 94
Registrert: 03/12/2009, 01:11

Re: spacerheving..

Innlegg magnvar » 14/12/2010, 19:07

Hvis du shimser transferen lenger ned, vil du nok oppnå en litt mere "ukurant" vinkel, da denne vil peke nedover, og aksel vil peke rimelig rett frem. Kan oppnå "svingninger" og vibrasjoner på dette. Vet ikke om noen som har prøvd? Men har hatt mye problem med dette på kraftuttak på lastebiler, der vinklene ofte er ekstreme, og rimelig spesielle.

Har shimset min korte y60 12mm ned, synes dette virket mye;) og det på 2" ironnman. Dersom du har 3", må du vel begynne å shimse fram foraksel og forlenge stag bakaksel? Eller har du det settet med nye armer forran og bak?

Magnus
magnvar

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 63
Registrert: 08/07/2009, 22:03

Re: spacerheving..

Innlegg KNAa Racing » 14/12/2010, 19:32

målte igår,var faktisk 14mm med shims..ja det blir veldig mye vinkel,ihvertfall hvis jeg monterer disse spacerene,da blir det 5,5"heving på fjærer..spørs om støtdempere må/burde blitt forlenga og kansje..
kunne fått modifisert spacerne til feks. 50mm?
kort Patrol Y60:)
Escort Cosworth:)
KNAa Racing

Offroader
 
Innlegg: 94
Registrert: 03/12/2009, 01:11

Re: spacerheving..

Innlegg magnvar » 14/12/2010, 19:47

kan vel dreie av de ja... Kan hende at du ikke vil få vibrasjoner, men rekner med du vil få en del slitasje på kryss... Har tenkt på spacere jeg også.. men slått det fra meg pga dette.. bilen er høy nok til mitt bruk.

magnus
magnvar

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 63
Registrert: 08/07/2009, 22:03

Re: spacerheving..

Innlegg colormax » 14/12/2010, 23:16

Demperne er jo ikke beregnet på 5" heving, så da bør demperne byttes ja
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: spacerheving..

Innlegg KNAa Racing » 15/12/2010, 00:31

hmm,da blir det vel bare montert de 30mm spacerne alikevel..slipper jeg mye arbeid:)
takker for svar!
kort Patrol Y60:)
Escort Cosworth:)
KNAa Racing

Offroader
 
Innlegg: 94
Registrert: 03/12/2009, 01:11

Re: spacerheving..

Innlegg colormax » 15/12/2010, 00:34

KNAa Racing skrev:hmm,da blir det vel bare montert de 30mm spacerne alikevel..slipper jeg mye arbeid:)
takker for svar!

Jeg forstår ikke helt hva du skal ha den så høy for ??????
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: spacerheving..

Innlegg KNAa Racing » 15/12/2010, 10:41

mye vil ha mer vettu :)
kort Patrol Y60:)
Escort Cosworth:)
KNAa Racing

Offroader
 
Innlegg: 94
Registrert: 03/12/2009, 01:11

Re: spacerheving..

Innlegg Lusketroll » 17/12/2010, 22:53

dryla 50mm ironman kit og spacer 65mm på patrolen i dag.fjæren som fulgt med hva løs så æ mått ha spacera.ikke peiling koffor det hva så my klaring te fjæren men bakfjæren mangla minst 5cm for å nå øvre fjærskål.

48cm bakkeklaring med 33" målt mitt på bilen til ramme.
Savner min gammle D40 på 35"

En gang Offroad alltid Offroad.
Lusketroll

Brukerens avatar
Offroader
 
Innlegg: 96
Registrert: 16/10/2007, 15:04
Bosted: Sør trønderlag(Melhus)


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest