Ha noen nissan merker klare så skal det bli merker på denne bilen neste gang (ikke på Beistet hjemme). Tror det kan være en inngangsbillett til offroad miljøene her nede. Problemet er å komme i skikkelig kontakt da de fleste snakker mye dårligere engelsk en til og med meg. Så fort du er 1 meter utenom turistområdene så er du svært heldig om du i det hele tatt finner en som kan et ord engelsk. Prøver meg litt på noen spanske ord som forsåvidt går greit men de har det så voldsomt travelt hver gang de åpner brødsaksa så det låter helt uforstålig. Lurer litt på om de har flere tunger.
Uansett, etter å ha reist litt rundt i verden så kan jeg med sikkerhet slå fast at maken til hyggelige folk skal du lete lenge etter. Jeg fikk pris på filmen på rutene og prøvde å spørre ut den canariske naboen min om det. Han ble helt på styr over 'turistprisen' jeg hadde fått. To dager sto det to gutter på døra her og gjorde jobben for under halv pris. Skikkelig film og profft utført. Tok dem med inn og viste dem offroad bilder på lap top'n. Skal love det ble kakling. Gutta hadde de gromme bilene (Landrover og Patrol) og viste masse bilder de hadde på telefonen sine.
Jeg prøver å leve opp til ryktet med å ha den reneste og blankeste bilen i gata og det syntes nok alle de canariske naboene mine som kommer her hver helg er svært så stas. De kommer ut så fort jeg driver med et eller annet og prater en en hel masse (bil regner jeg med). Lørdag sto jeg med hode ned i motorommet for å sjekke ledningene til oljetryksmåleren. Den lever sitt eget liv uansett trykk eller ei. Skjønte jeg det riktig så dukker det opp en ny giver neste helg. De hadde famile som arbeidet på Nissan. Søndag var det samme styret da de så ene baklysglasset var knust. Er i nok i orden til helgen kjenner jeg de meneskene riktig.
Ang. ombyggning så vet jeg ikke. Her vært innom ITV (biltilsynet) et par ganger for se litt hva som skjer der. Det er hvertfall veldig mange ombygde biler her.
Det er noen utleiefimaer som leie ut Jeep. Koster litt men er det flere så går vel det greit. Planen denne vinteren var egentlig å prøve å bli litt mer kjent både med terreng og miljø. Desverre så har det ikke blitt slik som tenkt denne gangen da kona endte opp på sykehuset i nesten 3 uker og jeg klarte å provosere ene prolapsen i ryggen min så noen fjelltur på dårlige veier har ikke vært aktuellt på 4-5 uker. Men prøver igjen neste vinter. Hadde vært hyggelig å fått til en liten samling.
Sjekk dette forumet her. Det du ikke finner om Patrol her finner du nok ikke andre steder heller.
http://foropatrol.com/foros/index.php