RD28T, middels tuning



RD28T, middels tuning

Innlegg Njynj » 26/03/2011, 01:30

Hei!
Er det noen som vet hvor høyt EGT det er trygt. hva er det som påvirker EGT, hva kan gjøres får å senke?
Og har baktrykk mye å si, og eventuelt hvor mye kan det tåles?
Har en GT2560R, 3" eksos, STOR nok ic og nok diesel :D
Njynj

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 57
Registrert: 19/02/2009, 00:49

Re: RD28T, middels tuning

Innlegg Allan Øgendal » 26/03/2011, 16:50

Du kan ca give 1,5- 1,6 bar i ladetryk uden problemer, hvilken bil ? y60 eller y61.
Allan Øgendal

Offroader
 
Innlegg: 154
Registrert: 29/09/2009, 16:37

Re: RD28T, middels tuning

Innlegg Njynj » 26/03/2011, 17:27

Allan Øgendal skrev:Du kan ca give 1,5- 1,6 bar i ladetryk uden problemer, hvilken bil ? y60 eller y61.

Er ikke lade trykket som er problemet.. Men hvilken tempratur eksoen ikke bør gå over. Og er det noe trykk man ikke bør ha over i eksosmanifold?
Bil er en Y60.
Njynj

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 57
Registrert: 19/02/2009, 00:49

Re: RD28T, middels tuning

Innlegg wimpy » 29/03/2011, 09:19

Why EGT is Important
Så det store spørsmålet er, hva som utgjør overdreven EGT? Hvis alt fungerer, er 675 º til 70 º C. et trygt turbo innløpstemperatur, selv for vedvarende kjøring, mil etter mil. Over 700 º C. ting kan begynne å bli risikebelt. Husk, overdreven EGT skade er kumulativ. Over 760 º C er vanligvis gambling mot en stakket kortstokk og det er bare et spørsmål om tid før du taper. Jo høyere EGT, jo kortere den tiden vil være.

Det bør bemerkes at når EGT måles etter turboen, vil temperaturen på full gass eller under tung last typisk ville være 100 º til 150 º C. lavere enn EGT målt i eksos manifold.

Et par meget grovt oversatte utdrag fra teksten :wink:
wimpy

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 1
Registrert: 03/01/2011, 00:42


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest