Hei
Jeg er helt ny på forumet her fordi jeg vurderer kjøp av Navara D40 og tenkte jeg skulle sjekke litt erfaringer på forumet her forut for det. Nå har jeg blitt litt skeptisk etter å ha lest mange tråder med tema som dyre deler, dyre servicer, dårlig service/support fra importør ved kjente problemer, bærekuler som må byttes "hele tida".
Så til sist har jeg lest flere som klager noe over bilens oppførsel på vinterføre med 4x4 Høy inkoblet, at bilen liksom skyver rett frem og oppfører seg "stivt". Kan noen utdype litt hvordan disse bilene oppfører seg på vinterføre, tenker på rundkjøringer når det er glatt, landevei med svinger og 80 soner. Er det slik at de fleste kjører med bilene sine i 2h på vinterstid også? Synes i såfall dette er noe merkelig.
Tar gjerne noe teknisk input fra noen her om emnet også, for meg er det 08 modell med sperre bak standard som er aktuell bil og er interessert i å høre hvordan denne vil være.
Kjører i dag en 2006 modell Toyota Land Cruiser, men vurderer å gå over til pick-up for å få billigere bil. Så har noen erfaring med LC og Navara på vinteren og kan gi sammenligning hadde det vært topp.
PS: Skikkelig gode dekk er jo et must for at bilen skal oppføre seg bra så det blir selvsagt montert noe gromt om det blir Navara.