Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 08:49


Tormod skrev:Det blir vel bytta til 4,2 pga at 2,8 er veldig ustabil, ryker toppakninger,topp osv. Men hørte at nissan patrol ble levert med en 4,8l dette må være en knall motor å trimme.

colormax skrev:Mener jeg så en 220 hk 4.5 Cuumins med turbo og kompressor. 4 cylyndret, dette er helt rå motorer, egentlig industri motorer. smekker fin motor. og trekker som en V8. hva med den alu radiatoren som en får til disse , er det noe bedere erfaringer memed det.

colormax skrev:Det tror jeg er lurt ja, synes det virker som det er litt snaut med kjøleveske på de.

colormax skrev:har holdt på med en Y61 med 2,8l , den har 39x15,5- 15 på 12x15 felger. sleit litt med å få den til å gå bra, men nå gjør den det, så nå skal den litt opp på pompa og litt mer turbo trykk, fjærner hovedpotta, og bytter muligens fleks røret fra turboen. vi vurderer også nedgiring. men den går faktisk veldig bra nå med orgrenal giringen, personlig har jeg bare kjørt 3,0L med nedgiring og det har fungert helt perfekt. men tipset med vannpumpe og radiator tar jeg med meg, det er nok ett godt råd.

colormax skrev:Men du må jo bygge om pumpen til Y61 stempler for de er 11mm , så det er en jobb der da.
MB kar tilsvarende motor som går helt kal. hva er forskjelden på de tro,,, hva gjør utslaget her ..

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester