nissan18903 skrev:det at det er renault motor i denne stemmer IKKE, dette er en rein nissan-motor. det er 2.0dci som er renault-motor, mens 2.2dci er nissan sin maskinist.
navara har jo 2.5td, mens dette er en 2.2dci..
har ikke hørt noe om motorhavari på x-trails 2.2dci
og om du ikke viste det så har x-trails 2.2dci registerkjede mens 2.0dci har reim. er usikker på hva navaras 2.5 har, men tror det er kjede..
Der gjorde du meg glad gitt
F@#K renault
Beklager språket mitt, men har en nissan x-trail dci 2.2 2005mod og har innbilt meg hele tiden at det var renault som har lagd den (eid bilen i 5 mnd). Likte ikke tanken på franskbygd-motor noe spes, men fant meg i det. Her er et utdrag om den samme motoren fra wikipedia:
Although Renault and Nissan started sharing mechanics after they had formed an alliance in 1999 the 2.2 dCi engine in the Almera Tino is a Nissan engine not a Renault engine although there is a Renault engine of similar capacity, the Renault engine is 2188 cc with belt driven camshaft while the Nissan engine is 2184 cc with a chain driven camshaft, it is this engine that is fitted to the Almera Tino.Og selvfølgelig også i x-trailen

x-trail.2.2.dci.elegance.2005.YD22DDTI-100%nissan.FMS-ecu-tuning.K&N-filter.Bosch-oljefilter.Mann-dieselfilter.hella-lykter.Panservern:foran-side-bak.vindavisere4vinduer.solskjerm-bagasjeromsdør.lydisolert-5-dører.