Feil motor i 99 mod , y60 innsatt .

Feil motor i 99 mod , y60 innsatt .

Innlegg bergsøy » 22/07/2012, 12:33

Har lagt inn dette i div forum nå , men prøver her og .
Kjøpte bil for ca 7 mnd siden , med opplysninger om skiftet topp og at da fikk bilen problemer med napping på lavt turtall (900/1400 )
Lev inn på mekonomen og hentet den tre ganger i den tro de hadde fått ordnet det .
Lev den så inn hos nissan der det blir sagt at det ikke er mulig å få en y60 motor til å fungere med den elektronikken som står i bilen , altså y61.
Dette har tatt mange mnd .
Dro på tur med bilen og vogn på 1500 kg og liker motoren som står i bilen , men stort drivstofforbruk og tregstartet på varm motor (tenning på en liten stund så starter den tvert) men mye svart røyk .
motor har ikke noe oljeforbruk .
Er det mulig og få til motoren som står i bilen ?
Vurdere også salg , men har nå hentet y61 motor med km ca 200 000 og kjøpt inn alt av deler ved tettinger og reg reim bytte med vannpumpe , best clutch ,skiftet tettinger og lager knokkelhus høyre side , best slanger på servo (de er morkene og svetter),all tetting på høyre stikkaksel bak .(svetter ),ett aut frihjulsnav høyre side er best . og til slutt er det også best svarte skinnseter med elektrisk just .
Bilen er meget god i stand vedr karosseri .
Min sønn er bilmekaniker av yrke og skal hjelpe meg med evt skifte /rep , men selges helst inkl delene og motor .motor kjøpt på kyrkseterøra av en Hans som har kjørt motoren i egen bil og skal være i god stand
Seriøse bud over 95000 .- mottas , men ser helst å få orden på y60 motor .

Mvh Geir Nørbech
6633 Gjemnes
mob 90546280
bergsøy

Nissan4x4 fan

Re: Feil motor i 99 mod , y60 innsatt .

Innlegg Tormod » 22/07/2012, 13:02

Om du har en y61 2,8 motor som du har henta, tar du jo å sammenligner den motoren med den som står i bilen nå(y60motoren). Da ser du jo om det er de samme tilkoblingene og samme type følere som sitter på begge motorene. kan ikke skjønne at dette ikke skal gå. Setter jo 4,2 i y61 og som regel kommer disse 4,2l i y60. Ganske sikker på at det er noe følere som mangler som ikke y60 har. Da gir dette feil på det el systemet som sitter i y61. 95000 er det for hele bilen???
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Re: Feil motor i 99 mod , y60 innsatt .

Innlegg bergsøy » 22/07/2012, 13:18

Hei ! det er konstantert ifra nissan at det er føleren som sitter på oljepumpa som mest sansynlig gjør problemet , men etter å ha forhørt meg ang pris på pumpe og div +arb tid fikk jeg heller lyst og for å være sikker å kjøpe motor å få en skikkelig overgang av den før mont og den henger nå klar til å startes på i garagen .
Pris på bilen inkl alt jeg har kjøpt kan jo diskuteres ,(bilen reg jeg i mitt firma , men er ikke blitt brukt der pga feilene og er reg som varebil ) er og åpen for å bruke bilen til innbytte evt delbet men er avhengig av en sterk/ tung bil å dra med .
Ring meg ang div opplysninger .

Mvh Geir Nørbech /90546280
bergsøy

Nissan4x4 fan

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest