prosjekt terrano, trenger litt hjelp.

prosjekt terrano, trenger litt hjelp.

Innlegg rune4x4 » 30/08/2012, 20:37

jeg setter igang med et lite vinterprosjekt nå, og da er det mange spørsmål som melder seg, jeg har 2 stk 88 terrano, den ene er på veien, og skal strekkes opp litt. den andre blir en herje/skogsbil.
den som skal fortsette å være på veien, må nok en liten tur innom bt, og der starter utfordringene. siden den skal breddes og ha litt større dekk og heves (ome sett) og kanskje en bodylift. hevinga går nok greit, men større dekk, hvem kan godkjenne det? kan jeg feks bruke vognkortet fra en d21 som er godkjent med større dekk, som dokumentasjon ifht bt? også skal jeg hente en 3.0 v6 fra sverige, sånn som jeg har finni ut så går det greit, med mindre noen andre her vet noe annet? men ledningsnettet til motoren var ikke så enkelt å finne. lurer på om det går med ledningsnettet fra maxima qx? etter det jeg kan se, så har dem samme motorkode. noen som vet noe helt sikkert?
tenkte å få lagt ut noe bilder etterhvert som jeg kommer igang.
rune4x4

Nissan4x4 fan

Re: prosjekt terrano, trenger litt hjelp.

Innlegg colormax » 04/09/2012, 09:01

godkjenning på store dekk, er det tvilsomt du får, annet vognkort hjelper ikke.
Bredd ingen bør foreløbig gå bra.
Hevingen får du vel oså godkjent.
Motorbytte greiene bør du få klarsignal fra biltilsynet , dersom du skal ha det godkjent.
Lag deg en tråd under garasjer så er du i gang, så dukker hjelp og råd opp.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Re: prosjekt terrano, trenger litt hjelp.

Innlegg rune4x4 » 04/09/2012, 21:23

motorbytte er greit ifht bt, får skriv fra nissan at bilen tåler den motoren uten noe mer utstyr. det du sier vil si at jeg må ta hevinga, motorbytte, vise til bt, og så sette på resten?
tenkte jeg skulle lage en tråd der ja, legge ut noen bilder osv. blir bare en bil da, den andre var litt mer rusten enn jeg ble forespeilet.
rune4x4

Nissan4x4 fan

Returner til Terrano

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester