Har i dag kjørt havari på registeret på min y61 patrol,1999 modell. reima smalt av under kjøring med ca 1700omdr.på motoren.vet dere hær på forumet hva jeg sånn ca trenger av deler og hvor jeg bør kjøpe dette??Får tidligst begynt å skrue på bilen på torsdag for å se hva som hat gått til helv..... Setter stooor pris på hjelp fra dere!!
Du trenger mye sannsynlig ny topp ,men har det gått tålig greit , og toppen kan brukes, og du ikke har tatt for mye stempler. og er det også kjørt så har jeg motor til deg. 97616000 demontere og sjekk
Sånn.Da er toppen av og den er som vrak og regne!!femtesylinderen er den som har fått smekken,hakk i stemplet og i tillegg er stempelet lavere i bakkant enn i forkant så visst jeg skal bygge opp motoren igjen må jeg vel bytte stempel og råde.Er det noen av dere der ute som vet om jeg kommer til å bytte stempel uten å ta blokka ut av bilen,å er det fornuftig å gjøre dette eller bør jeg bytte motor?Svar mottas med stor takk!!
Fikk snakket med Per ja,virket å være en hyggelig kar han.Han hadde mange "jern i ilden"for tiden og visste ikke helt når han fikk tid å ta ut motoren.Skal tenke litt i dag før jeg bestemmer meg for hva jeg skal gjøre,men heller mest mot å kjøpe komplett ny topp,stempel og reimhjul til kammen da dette var slått av og knekt styringa som det sentrer på på kammen.
Supert colormax.Snakket med Per i dag og han blir ikke å bytte motor på en stund enda,så starter med overhaling så snart jeg har kontroll på alle delene jeg trenger.Per skulle prøve å få tak i en topp som han visste av,så jeg bestiller ikke før jeg har hørt fra han.Motoren min har akkurat passert 200 000 km.Er det en idè å bytte stempelringer og alle lagrene på veiva når jeg har den i biter??