kingoftheroad skrev:lurer litt på å få bilen min opp på 37" og kanskje sette på en safari snorkel. Det hadde vært morro.
Er det noen her som har erfaring eller noe meninger om dette ang heving osv?
Heisann!
Dette har jeg brukt masse masse tid på å snoke rundt. Har også lyst på 37" og snorkel.
Snorkel: krever at vi kutter i skjermbreddern. Trur ikke det blir pent, men hvis vi er 2 som skal ha, så kunne det jo gått an å engasjert seg i å få laget en skjermbredder som passa til snorkel. Vil nok koste både tid og penger men... Da får vi noe ikke andre har

37": Jeg har manuell girkasse, og dersom du også har det så "må" vi gire om for at dette skal være no stas å kjøre med. Jeg mener vi egentlig ligger helt på grensa med 35" på original utveksling. Det er her utfordringa ligger. Den eneste "enkle" løsningen er å la Arctic Trucks bytte utveklsing bak og bytte hele diffen foran til den større sak. Det innebærer endel customarbeid og vil koste ca 40-50 000. Da har man også ARB sperre foran i samme slengen.
Det arbeides endel i USA med å få laget utvekslinger til eksisterende diff. Det er nok mer aktuellt om det skjer innen rimelig tid. Jeg følger nøye med på hva som skjer. Det ryktes også fra Xtreme at de regner med å ha noe tilgjengelig mot slutten av året. Dette komer nok på en 20-30 000 ferdig på plass.
Når det gjelder heving, så tror jeg nok at slik jeg har gjort det er nok. Må bare kappe litt ekstra. Jeg har bodylift og 1" spacer fra Xtreme. Også har jeg i etterkant montert andre øvre bærearmer og OME sett hele veien.
OME sett på D40 hever ikke mer enn ca 30mm foran og 40mm bak. Det er kurant å skaffe høydejusterbart sett foran. Opp til 3". Det er da basert på Bilstein og Eibach. Lurer litt på å bestille dette snart... Når man fjerner spaceren, så vil det gi ca 1" mer enn jeg har nå. De andre bærearmene er mest for å unngå at bærearmen slår så lett inn øvre fjærskål. Bak er det kurant å heve mer. Må bare skaffe noen lengre bremseslanger. Det kan også bestilles. Men de koster litt.
Hevesett og det jeg tenker på finner du mer om her:
http://www.prgproducts.comSånn ellers så kan du sikkert sanppe opp ett og annet i garasjen min om ikke du alt har vært der.
http://www.nissan4x4.no/forum/viewtopic.php?f=25&t=109Det var litt om det du spurte om. Jeg har brukt så masse tid på å sjekke ut muligheter på disse bilene, at jeg kunne holdt på i timevis med å skrive. Du får bare spørre ivei