Hei, ny her! :)

Hei, ny her! :)

Innlegg Håvard » 30/07/2008, 00:42

Hei! :)

Jeg er som sagt ny her inne og jeg ser meg om etter Patrol om dagen (ca 1990-1994mod)

Har tenkt meg Patrol av denne typen:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde

Har da som dere kanskje skjønner noen spm! :)

Noe spesielt jeg bør se etter? feil/rust/svakheter?

Vil kjøpe en som er "orginal" men kan f. eks ha på større hjul, heving osv....
Men vil ikke ha alt for stort, da jeg kommer til og bruke bilen mest på veien...kunne tenkt meg 33" dekk kanskje!? :)
Om jeg skal ha 33" dekk, trenger jeg og heve bilen mye? eller ikke i heletatt?

Håper på noen svar så jeg blir litt klokere! :)

Mvh Håvard
Håvard

Nissan4x4 fan

Re: Hei, ny her! :)

Innlegg pat42 » 03/08/2008, 16:32

Et solid bilvalg om du tar noen forhåndsregler ja :D
Det som er en gjenganger på disse bilene med 2.8td er at toppakninga og gjerne også toppen ryker.
På den bilen du linka til ser jeg at toppen var ny i 2005, det er alltids greit nok om jobben er bra gjort og det er fyllt på rett type frostvæske på den. Skal ikke ha standard type blå væske men grønn eller rød beregnet på alu topper.
Hvis du ser på en bil så sjekk en del ting i tillegg til de vanlige som rust og lekasjer.
-farge og konsistens på frostvæske. Det må ikke bli overtrykk i kjølesystem eller lukte motorolje eller eksos av væska.
-motorlyd, kan tikke på ventiler, i så fall kan en eller flere av de hydrauliske ventilløfterne være dårlige, Ofte kan en innvendig kjemisk motorrens rette på dette pga avleiringer men det får man jo ikke sjekket når man kjøper bilen....
-At servicer er fulgt er alltid bra!
- Når det gjelder rust er de litt leie til å ruste i bakramma bak bakakselen (ble mye bak det der gitt) og ellers skjermer og frontstykke bak grill. Innfestingspunkter for seler bak er også litt utsatte. Et tips er: ser du noe rust- er det MYE rust.
Helt sikker en hel masse andre tips som er bra men jeg kommer ikke på fler i farten.
Gjennomgående en solid og på alle vis pålitelig bil, med både vei og terrengegenskaper.

33" kan du nok montere uten altfor mye om og men, bare ikke felgene du velger er for breie og bygger mye utover.
Originale breddere er et minstekrav på 33".

Lykke til!
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg Gudfar » 05/08/2008, 10:34

Hei, og velkommen i klubben! :D Jeg har selv en kort 1996 modell med 33" hjul. De er faktisk litt i største laget til den uten å heve først, så jeg anbefaler ikke noe større enn 32". Jeg opplever endel skraping og holoi i terrenget og når den er lastet tungt, og det må en del vold til for å kunne svinge uten rabalder og bråk. Ellers er det en kjempebra bil, sterk, dravillig og lettstartet. Hadde campingvognen etter den, nå i sommer, og det var en fornøyelse. Bare synd den øvrige trafikken insisterte på at det var søndagstur og tempoet deretter! :)
Gudfar

Brukerens avatar
Nissan4x4 fan

Innlegg pat42 » 05/08/2008, 17:06

Gudfar skrev:Hei, og velkommen i klubben! :D Jeg har selv en kort 1996 modell med 33" hjul. De er faktisk litt i største laget til den uten å heve først, så jeg anbefaler ikke noe større enn 32". Jeg opplever endel skraping og holoi i terrenget og når den er lastet tungt, og det må en del vold til for å kunne svinge uten rabalder og bråk. :)

Henger meg forsåvidt på denne.
Hvis du monterer 32" kan du sette de på 10" felg og det blir seende veldig pent ut på en std. patrol.
Hvis du monterer 33" må du begrense deg en del på felgsiden, noe som resulterer i at bilen ser mye bedre ut med 32" og de "rette" felgene.
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg colormax » 05/08/2008, 22:57

Bare for å nevne det , så er folk veldig fornøyde med 32-11,5-15 G/Y MTR, ser meget bra ut, faktisk ikke mange som ser forskjeld på 33 og 32. Tilsvarende i 16" heller ingen dårlig løsning, passer meget godt og det fungerer utmerket, prisen er heller ikke ille,
har de på lager om det skulle bli aktuelt for deg , på en ex 8x15-16 Larson/ M/T eller tilsvarende, ser det meget riktig ut.
ring så ordner jeg noen gode priser :dance:
97616000
Mvh Roger :wink:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg pat42 » 06/08/2008, 20:52

Du får faktisk plass til 32/11.5x15 på 10" larzonfelger uten å heve om du har originale breddere. Det blir seende meget bra ut :wink: Fyller ut skjermene helt rett.
Hadde 32/11.5x 15 BFG at på 10" Goldline felger på den første Y60n jeg hadde i 99. Ville nok valgt Good Year MTR i stedet for BFG. Mye bedre dekk til det meste.

Mvh Per
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg colormax » 06/08/2008, 23:02

Har faktisk ikke prøvd dette, 32x11,5-15" på 10 x15" har du noe bilde av det Per??? ellers kan jeg sikkert prøve ordne det :D
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 1 gjest