Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 15:24
Advance skrev:Jeg håper da det er 2-3" OME sett jeg har og ikke 0.5-1" som du sier ?
Det blir 13.5 - 15cm totalt nå og evt 15-17,5 totalt etter nye klosser
Kalle skrev:Stemmer. de hever ikke mer enn 3-4cm.
OME er et fjær forbedrings sett, ikke et heve sett.
Ser ut til vi klarer lit mer bak , 2,5-3 cm på fjærene og 3-5 cm på sjakler, da får derre høyere biler som ønsket, det er ikke noe problem å skru opp torsjon, bruker du OME torsjons staver tåler de stå så godt som helt i topp.
Sant nok, men det hever mellom 2 og 3". Jeg skal ikke skru torsjonen mer opp enn den allerede er skrudd opp. DVS midt i mellom stoppknottene. Nøyaktig der den skal stå for lik vandring opp og ned
men tåler resten det?
det vil jo altid bli det store spørsmålet den dagen dette begynner å ryke. drivknuter og alt får feil vinkler.
Da får vi informere resten om den løsningen du fant idag med felger som har mer innpress slik at hjulene for bedre plass. Og vinkle akslingen skrått mot mellomakslingen. Dette stresser jo ikke akslingene mer.
får også en ny fjær fra OME som skal prøves, den skal dra ca 3cm mer.
har full, forståelse for ønskene . vil bare forsikre oss om at det ikke risikerer havari i driv linjen grunnet dette.
en annen ting som bør tenkes på her med 37" er utvekslingen.
hva med å tenke bredere 12" felg ville gjort utrolig mye, med di samme dekka. ser orntlig bra ut.
Da fant vi ut at det finnes nedgiringsett til akslene. Det tar vi etterhvert hvis vi for 37" til å passe.
Returner til King cab & king cab navara D22
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest