Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 10:42

har hatt slik havari jeg oxo....måtte betale fra egen lomme....hadde vært artig å høre om du fikk det på garanti...å hva som evt ble gjort....jeg fikk ikke noe på garanti da jeg manglet en i heftet..Carl-Wilhelm skrev:Hei.
Fikk problemer med motoren på min D22 i helga.
Kjørte opp en motbakke på E18 med ca 2tonn last (tilhenger) og fullt pådrag for å holde tritt med trafikken, og fikk en EKSTREM tikke / kaklelyd i motoren og den ristet noe enormt før jeg slo den av. Det høres ut som en mekanisk lyd.
Motoren har nok olje, og jeg har akkurat hatt oljeskift. Kjørt på Castrol olje så lenge jeg har hatt bilen.
Har noen andre vært borti dette?
Er forøvrig 2.5 TD motoren med 133Hk. 95000Km.

colormax skrev:Skader ikkå nevne de værksteder som er likegyldige til dette problemet. det er jo greit å ungå verksteder som ikke gidder engsjere seg i dine retigheter, det bør jo være interesse for å løse dette probleemet, på en gunstigst måte også for den skadelidende.![]()
Da vi ser det er relativt ofte dette problemet dukker opp.
Men la oss ikke glemme at det er veldig mange sånne biler i bruk.
Men husk at er man sløv med vedlikehold, blir ting ikke bedre av det
bilene jeg har sett med dette problemet, har ofte vært preget av darlig vedlikehold.
om en er litt sløv med å bytte oljen , så ta dere tid til å bytte filter, det er fort gjort og veldig viktig at filtere er bra.

[/quote]Kristian79 skrev:Carl-Wilhelm skrev:Hei.
Kjørte opp en motbakke på E18 med ca 2tonn last (tilhenger) og fullt pådrag for å holde tritt med trafikken, og fikk en EKSTREM tikke / kaklelyd i motoren og den ristet noe enormt før jeg slo den av. Det høres ut som en mekanisk lyd.
Motoren har nok olje, og jeg har akkurat hatt oljeskift. Kjørt på Castrol olje så lenge jeg har hatt bilen.
Har akkuart gjort det samme med bilen min.
Ingen forvarsel av noe slag,begynte bare og kakle noe helt forferdelig.Stoppet med engang,men da hadde råde armen allerde kommet ut igjenom blokka.
Bilen er registret i desember 2004 og gått såvidt over 150000.
Fikk bare beskjed om det er slik som skjer på verkstedet og virket ikke som om de i det heltatt gadd og sjekke om det var noe garanti og ta det på.
Mangler jo selvsagt ett par servicer og det gjør sikkert ikke saken noe lettere for min del.
Virker jo som om det er en del som har dette problemet og syntes det er rart de da ikke har tatt kontakt for og sjekke dette problemet.
Kunne kanskje vært en ide og gått sammen noen som har hatt dette problemet.
Kanskje vi stiller sterkere da?
Har du foresten hørt noe mere fra verkstedet?
Like viktig å nevne de som gjør noe bra da Carl-Wilhelm skrev:Hei.
Returner til King cab & king cab navara D22
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester