Toppjobb på Y60

Re: Toppjobb på Y60

Innlegg zmike » 11/02/2009, 11:06

Hvor mye koster det å overhale 6 dyser ??[/quote]

Husker ikke nøyaktig sum nå..men mener jeg betalte ca 1200,- for å få gått over alle dysene..:) Spurte på prisen på forhånd før jeg leverte mine...
-93 Patrol Y60 2,8td på 32x11,5x15
zmike

Brukerens avatar
Offroader

Innlegg colormax » 11/02/2009, 11:12

Sjekke de er en ting men , men på en 170-225 000 bør spissene byttes. da koster det fort mye penger, men lurt å få den til å gå orntlig først uten banking :idea:
Så er det jo greit å ta dysene i ettertid.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg zmike » 11/02/2009, 11:17

colormax skrev:Sjekke de er en ting men , men på en 170-225 000 bør spissene byttes. da koster det fort mye penger, men lurt å få den til å gå orntlig først uten banking :idea:
Så er det jo greit å ta dysene i ettertid.

Helt enig..men var ikke nødvendig å bytte spisser på mine.. :)
zmike

Brukerens avatar
Offroader

Innlegg Kenneth32 » 11/02/2009, 12:25

Det høres bra ut, men for en med ca. 11tommeltotter....ja, jeg ja.....åssen finner jeg ut hvem som er gåen ?? Er det som nevnt over her så enkelt at jeg kobler fa dyse nr. 1 og starter opp....banker det fortsatt, så setter jeg den på igjen, og tar av nr. 2. Banker det fortsatt så gjentar jeg dette til jeg finner synderen ? Hvis jeg derimot har prøvd alle 6 og det fortsatt banker...hva gjør jeg da ?

Hvor stor sjanse er det for at jeg ødelegger motoren i forsøkene på å finne dysa som fucker opp alt for meg ?? Ville det ikke lønne seg å få overhalt alle mine 6 dyser ? Hvem gjør sånt, og hva koster dette. Hvis toppen og alt dette er i orden, kammen er jo spissere osv., så hadde det jo vært morro å fått dyser som er 100% også, for å få utnytta alle de 116 HK'ene i kjærra. Glødeplugga er også helt nye.....det vil si, dem er ca. 4 mnd. Hadde vært trivelig å fått bytta så mye som mulig som gir meg økt driftssikkerhet, og kjøreglede.

Hvis bilen noengang blir normal igjen, så har jeg 3" eksos som venter, og IC står for tur. Men hvis jeg må holde på og koste på bilen min i dyre dommer, så utgår IC' ser det ut til. Jeg drar ikke kort for å få IC. Men jeg må dessverre dra kort for å få bilen i orden. Men det er jo begrensa kredittgrense der da.........Faen som jeg hater dette tullet her. Jeg er så lei.
Kenneth32

Offroader

Innlegg zmike » 11/02/2009, 12:53

colormax skrev:når du har sett at ventilene er på plass, og om du tørr da :idea: :idea: :think: lar du den gå på tomgang, så løsner du et dyserør av gangen. da skal den slutte å banke når du treffer riktig dyse.

Høres logisk ut for meg..men om det er noen fare for skade på motoren kan ikke jeg uttale meg om.. :think: Vet bare at min hørtes ut som den skulle sende alle bitene inni til et visst sted når jeg startet den.. :?
Du får vel vente litt og høre om det kommer flere tips her..evt høre med han som du skrev skulle komme i ettermiddag/kveld..:)
zmike

Brukerens avatar
Offroader

Innlegg Kenneth32 » 11/02/2009, 13:19

Takker for alle svar her. Nei, jeg rører seriøst ikke den bilen før han kommer ikveld. Kommer han ikke, så blir bilen stående til jeg har en her som kan hjelpe meg. Jeg har ikke råd til å rase motoren. Så her må alt gå helt riktig for seg....Det værste er at jeg er så sjukt sikker på at jeg har klart å få alle reimhjula på merkene sine, og at det er en liten filleting som er i ferd med å skje, men som ikke blir så veldig enkel å fikse oppi, sånn helt uten videre.

Hvis jeg må ha av toppen igjen....må jeg da ha ny toppakning også, sjøl om motoren ikke har gått mer enn maks 1 min. ???
Kenneth32

Offroader

Innlegg Turbo Haraune » 11/02/2009, 17:00

Det er vel ikke roger sin feil om du monterer noe feil å toppen raser igjen? :idea:
Brukt er brukt å det er det ikke garanti på!
Dersom du har timinga rett, er det jo ikke noe som kan ødelegges. Start opp gi gass, det gir seg tilslutt. løsne ett og ett dyserør.
Brukte du nye strekkbolter på toppen? riktig moment med kalibrert momentnøkkel?

Kenneth32 skrev:Nei, jeg er "litt" negativ nå, for jeg er pissnervøs. Og da blir jeg bare sånn. Hm, skru av toppdeksel og se at ventila står på plass ??? Vil det si at jeg må av med kammen, og av med løftera, så jeg ser at ventila sitter fast i låsningene sine ??

Åssen finner jeg ut om det er dyse da, og hvorfor kommer det sånn plutselig ?? Er det noen som veit hvor mye det koster å overhale dysene ? Jeg åpner ingen dyser og gjør noe med dem....såpass kan jeg si. Men er ikke det rart at dysene plutselig finner ut at dem skal ta kvelden etter bytte av topp da ? Dysene er vel nesten det eneste jeg ikke har gjort noe med i gjennom hele denne prossessen. Dysene ble ble tatt rett fra gammel topp, og montert rett inn i ny topp. Alle dysene ble satt der dem skulle, på sin riktige plass. Hvis det er dysene som knakker....hvorfor gjør dem det, og vil det gå seg til, eller er løpet kjørt, og dysa må byttes ?? Hvor mye koster ei dyse ??

Til slutt vil jeg si at du burde tatt deg tid til å stikke innom, for du visste at jeg klundra med bilen, og hadde ørten spm. til deg. Men gjort er gjort. Hvis det blir påvist topphavari, så regner jeg med at du er såpass fair Roger, at du gir meg alle penga tilbake, mot at du evt. får tilbake toppen, men jeg tar selvfølgelig av alt jeg har satt på den av nye ting, og delene fra den gamle toppen. Ventiltetningene, reimskiva til regreima, den skruen som er til fjæra til spennrullen, og alle glødeplugger, og dyser + toppdekselet.
Øyvind Haraune
90691340
Y60 kort 1991
3"OME, OME styredemper,transfer drop,40mm bodylift, Kufanger, IC, 33"BfMt 3"eksos
broderen har den nå....

Dodge RAM Cummins. 400hk 1050N/m
Turbo Haraune

Offroader

Innlegg Kenneth32 » 11/02/2009, 19:19

Turbo Haraune skrev:Det er vel ikke roger sin feil om du monterer noe feil å toppen raser igjen? :idea:
Brukt er brukt å det er det ikke garanti på!
Dersom du har timinga rett, er det jo ikke noe som kan ødelegges. Start opp gi gass, det gir seg tilslutt. løsne ett og ett dyserør.
Brukte du nye strekkbolter på toppen? riktig moment med kalibrert momentnøkkel?

Jeg gir ikke Roger skylda for noe jeg, men han sa at toppen var 100%, og hvis jeg ikke har montert noe feil, og noe skjer med den ventilen jeg har omtalt, som var tynnslipt, så hadde han vært fair om han ga meg "litt" rabatt på en ubrukelig topp. Man får da som oftest litt garanti på hoggerier også :wink:

Ja, jeg brukte nye strekkbolter, men det står i skriften at det trenger man ikke....men ja, jeg gjorde det, og jeg dyppa dem i olje, og lot dem renne fra seg i en halvtimes tid. Akkurat som jeg ble anbefalt. Og jeg har dratt til i riktig rekkefølge, og fulgt skriften 100%. Jeg brukte momentnøkkelen til en toppjobb på Pajen i 2007, og det funka da gull. Riktig kalibrert....vil ikke tru den blir så feil at det skal ha noe som helst å si. Og hvem kalibrerer sånne da ??

Etter hver gang jeg har gjort ferdig en jobb, så den ikke skal brukes på ei lita stund....fra 10 min. og oppover, så slakker jeg den, så den ikke står i spenn. Kan ikke se at dette er noe som helst annet enn riktig. På VK1 kjøretøy nevnte dem aldri noe om at man måtte ha en 100% kalibrert momentnøkkel til sånne jobber. Marginene er ikke så hårfine. Når det gjelder å starte opp og gi gass så strider det imot mine indre angst for å havarere på nytt. Så det utgår, og nå sitter jeg og venter på han som skulle komme innom. Han er på vei oppover nå fikk jeg beskjed om, så da får vi se åssen dette løser seg.

Kenneth32 skrev:Nei, jeg er "litt" negativ nå, for jeg er pissnervøs. Og da blir jeg bare sånn. Hm, skru av toppdeksel og se at ventila står på plass ??? Vil det si at jeg må av med kammen, og av med løftera, så jeg ser at ventila sitter fast i låsningene sine ??

Åssen finner jeg ut om det er dyse da, og hvorfor kommer det sånn plutselig ?? Er det noen som veit hvor mye det koster å overhale dysene ? Jeg åpner ingen dyser og gjør noe med dem....såpass kan jeg si. Men er ikke det rart at dysene plutselig finner ut at dem skal ta kvelden etter bytte av topp da ? Dysene er vel nesten det eneste jeg ikke har gjort noe med i gjennom hele denne prossessen. Dysene ble ble tatt rett fra gammel topp, og montert rett inn i ny topp. Alle dysene ble satt der dem skulle, på sin riktige plass. Hvis det er dysene som knakker....hvorfor gjør dem det, og vil det gå seg til, eller er løpet kjørt, og dysa må byttes ?? Hvor mye koster ei dyse ??

Til slutt vil jeg si at du burde tatt deg tid til å stikke innom, for du visste at jeg klundra med bilen, og hadde ørten spm. til deg. Men gjort er gjort. Hvis det blir påvist topphavari, så regner jeg med at du er såpass fair Roger, at du gir meg alle penga tilbake, mot at du evt. får tilbake toppen, men jeg tar selvfølgelig av alt jeg har satt på den av nye ting, og delene fra den gamle toppen. Ventiltetningene, reimskiva til regreima, den skruen som er til fjæra til spennrullen, og alle glødeplugger, og dyser + toppdekselet.
Kenneth32

Offroader

Innlegg colormax » 11/02/2009, 22:23

Tror du bare skal ringe meg jeg Kenneth. det er jo ikke hele værden som raser sammen :D vi finner en løsning på dette og. men jeg synes det er merkelig om toppen banker og alt er gjort riktig. :think:
Sett deg tilbake i stolen pust dypt inn og ta telefonen , så skal jeg prøve hjelpe deg videre. vi skal løse dette problemet sammen med deg- Alt ordner seg :wink:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg colormax » 12/02/2009, 10:58

Hører ikke noe jeg :idea: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg pat42 » 12/02/2009, 20:56

Regner med det er dysene som gjør bankingen på bilen din. Toppen du har montert kommer fra meg og den skal være grei den. forstår at en ventil var slipt mer enn de andre men det skulle ikke gjøre all verden feil. Skal ikke få banking av det i alle fall. det blir bare mer klaring mellom stempel og ventil av at ventilen sitter dypere i setet.

Skjønner at du blir frustrert når du har gjort en større jobb med motoren og det bråker etterpå, Man kvir seg for å kjøre motoren når det er ulyder i den.

Regner det som 100% sikkert at det er gjort men jeg nevner det likevel... Du har skiftet olje i forbindelse med operasjonen regner jeg med.

Jeg er jo ingen ekspert men her er de årsakene til banking jeg kan se for meg i farten i ca prioritert sannsynlig rekkefølge:
-Dysebank pga luft. regner som sagt det er dette som plager motoren nå. lufting på dysene og kjøring på tomgang vil avhjelpe det.
-ventilbank pga. at de hydr. løfterne er tomme for olje. Motoren bruker å oppføre seg motsatt av din, nemlig at den bråker med et samme, og blir stillere og stillere etterhvert. Tviler på at dette er problemet.
-Dysebank pga. at dritt har havnet i dyserør og vandret ut i dysa etter montering. sjelden dette skjer med vanlig renhold i prosessen.
-Registeret har hoppet over en tann eller to. Kontrollerte du timingen før du demonterte? Har vært tilfeller av at ting er gjort med motorer som gjør at timingen ikke skal være som det står i papirene.

Kan ikke se for meg at det er stort annet som kan være feil hvis alt sitter fast og er på rett plass. Skal gruble på det utover kvelden og om jeg kommer på noe skal jeg ta kontakt :D
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg 57sugge » 12/02/2009, 21:30

Samme skjedde når vi hadde montert sammen en motor for litt siden. Gikk fint i ca 30 sek. før den begynte å banke noe fryktelig. Den hadde også stått i noen måneder.
Er nesten sikker på det er en dyse som henger. Det er helt normalt at en dyse henger seg når den har stått lenge. Løsne et og et dyserør. Du merker godt når du finner den rette. Da blir bankingen mye svakere eller helt borte. Siden du har greid jobben med å bytte topp er det ingen problem å overhale en dyse selv. Det er jo bare noen få deler inne i dysa. En nål, en fjær og en skive hvis jeg ikke husker feil. Skru ut dysa og demonter den. Det er veldig enkelt. Må ta i litt for å få den frahverandre.Blås rent og se etter skader. Når alt er rent og pent setter du nåla på plass med en liten dråpe tynn olje. Pass på og ikke få noe rusk og rask på delene. Skru sammen og putt dysa tilbake i motoren. Tut og kjør. Ikke prøv å kjør til bankingen blir borte. Det du hører er tenningsbank pga for mye diesel. Stor belastning for motoren.
TG
57sugge

Brukerens avatar
Offroader

Innlegg colormax » 13/02/2009, 02:02

La oss håpe dette er løsningen for deg, du må bare gi noen tilbakemeldinger på hvordan det går med bilen, du nevnte at du startet motoren og kjørte den ca 1 min , som jeg forsto det uten vann på motoren . stemmer det :?: :?: Om det er riktig vil jeg bare nevne det for at andre ikke skal gjøre det samme. ikke kjør en sån motor mer en 5 max 10 sekunder uten kjøling, det er stort tabu å gjøre med denne motoren. ikke prøv det.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Kenneth32 » 14/02/2009, 14:48

Hallå folkens. Ser det har kommet en del innlegg her. Jeg bodde i garasjen nesten et døgn etter at jeg var innpå her, og etter det har jeg vært helt ødelagt i hele kroppen. Så jeg beklager ingen tilbakemld. fra meg.

Jepp, jeg skifta olje og oljefilter. Brukte kvalitetsolje fra Bilextra denne gangen. Semi syntetic 10w/40 long life eller hva pokker det sto. Jeg har som oftest brukt jallaolje fra Europris og Ting og Tang eller Biltema. Det har jo funka det også, men jeg har jo aldri målt slitasjer osv. på de motora jeg har brukt det på. Jeg hadde forhørt meg med noen kamerater som er bilmekanikere, om det var farlig å la den gå 1 snaut minutt uten vann, og det mente dem ikke var noe problem. Dette hadde dem gjort på mange biler etter sånne store jobber, for å sjekke at alt var ok. Bl.a. Chevrolet 350 motorer. Vel og merke ikke Nissan biler. Men men, jeg gjorde som det ble sagt at jeg kunne, og jeg leser jo her nå at det kanskje ikke var helt smart. Men man lærer så lenge man lever. He he.

Jep, det var fæl dysebank på nr. 6, og bittelittpå nr. 5. Etter mye prøving og feiling, så fant han som hjalp meg litt ut dette. Jeg tok ifra hverandre alle røra til dysene osv., og blåste dem rein med trykkluft. Jeg turte ikke å ta dysene ifra hverandre.Og det viste seg også at jeg hadde lekkasje på dyse nr. 2. Dette fant vi ikke ut før motoren var varm. Da så jeg dieselen putra helt i bunnen av innfestinga. Så da var det bare å ta alt ifra hverandre enda en gang, og dra til den dysa enda hardere....gud veit hvor mange kg. jeg har dratt den dysa med. Jeg fulgte skriften først, og da hadde jeg lekkasje, så jeg satte bare på ei vanlig 1/2" skralle, og dro til med den. Den er jo så kort at jeg neppe får gjort noe alvorlig galt, ble vi enige om, siden dysene skal dras til med ganske brukbart moment likevel, og da ble det tett :D

Jeg har hatt denne momentnøkkelen i sikkert 15 år, og den er bare brukt på ca. 6-7 motorer, men er jo aldri blitt kalibrert heller. For å være ærlig, så visste jeg ikke at dette måtte gjøres heller, siden jeg alltid har vært flink til å slakke fjæra med det samme jeg har brukt den. Men etter å ha forhørt meg litt, så viser det seg at det fort kan bli oppimot 3-4 kg. feil, og det utgjør jo egentlig leve eller ikke leve når man driver med en motor.

Når det banker så fælt, så er det lite fristende å starte motoren igjen. He he. Så vi dobbeltsjekka begge 2 alle merker etter den ene oppstarten som skremte dritten av meg. Og alt stemte, så jeg tenkte det får briste eller bære. Så vi ble enige om å ta av toppdekselet og tømme ny olje over kammen og løftere. Dynka det totalt ned, og satte fast dekselet i 3 skruer, og fyra motoren. Da tenkte jeg at løftera ville få smøring, og at bankinga forhåpentligvis ville være dysene. Så da starta lufting osv.

Jeg lufta og jeg styra, og det banka og holdt på. Jeg var rett og slett pissredd der jeg holdt på, men han sa at det er ingen fare å la motoren gå. Den ville ikke gå på tomgang, så jeg måtte bruke håndgassen, så den holdt seg på rundt 900-1000 rpm. Når jeg starta opp motoren 2. gang....altså etter det snaue minuttet uten vann, så brukte jeg selvfølgelig 50/50 rød frostvæske og vann, og jeg hadde montert vifta og registerdeksler og alt sammen. Jeg løsna røra på dysene i tur og orden, og det ble ikke nevneverdig bedre, så jeg begynte å løsne litt på røra inn på pumpa og jeg famla egentlig i blinde. Han som var med og hjalp meg, sa at dette er veien å gå. Og etter ørten forsøk, så fikk vi den da til å gå på tomgang, og holde kjeft. Da var jeg kjempeglad. Så lot jeg den gå ei stund til, og jeg rusa opp motoren littegrann og alt hørtes bra ut. Så stoppa jeg motoren, og begynte å rydde opp i alt rotet rundt meg. Da dro han kompisen hjem.

Men før jeg gikk inn og la meg, så ville jeg starte motoren igjen, og gjett hva....det banka som besatt nå også :bang: Jeg lot den gå på tomgang i noen min. før jeg gjorde noe som helst....og jeg hadde hjertet i halsen nå også. Så stoppa jeg motoren, tok av toppdekslet igjen og tømte olje over løftera, og starta opp igjen. Den slutta ikke å banke da heller, så da var det samme regimet om igjen. Bare at nå sto jeg der helt aleine, men jeg hadde jo fulgt med på det han gjorde, og lærte meg, så jeg måtte jo bare gjøre så godt jeg kunne. Lufta overalt der det luftes kunne, og etter langt om lenge ble det stille igjen. Da monterte jeg alt sammen igjen, og rygga ut bilen og kjørte meg en tur på ca. 4-5 km. Tusla pent avgårde. Var vel aldri over 2500 rpm. Klokka var vel i 03-04 tida på natta, og kaldt som faen. Ca. 24 kalde. Alt funka greit, og jeg hadde ingen ulyder. Så kjørte jeg inn i garasjen igjen, og tok av toppdekslet og tok siste tiltrekkinga av topplokkboltene. Og satte på toppdekselet igjen. Og starta opp motoren på nytt. Da var alle ulyder borte, og jeg var rimelig happy :D Så da rygga jeg bilen inn til huset, der den skal stå.

Dagen etter så skal jeg fyre den opp. Da er det 26-27 kalde her, og jeg måtte ha rundt 7 forsøk på å få start. Men den kom seg etterhvert. Lot den stå omlag 20 min. på rundt 1000 rpm. Men jeg måtte holde gassen inne de første 5 min., for den ville ikke gå på tomgang av seg sjøl. Siden dette er min 1. Nissan, så veit jeg ikke hva som er normalt. Men men, da den begynte å bevege seg litt på temp.nåla, og blåste litt lunkent så kjørte jeg meg en tur. Da jeg hadde kjørt ca. 5 mil, så stoppa motoren, og jeg måtte ringe min kjære samboer, for å bli taua hjem. Da var frustrasjonen stor gitt, men jeg antok at dieselen hadde fryst, for jeg fylte sist diesel i begynnelsen av desember, og da var det jo knapt 5 kalde. Da jeg kommer hjem, så ser jeg at håndtaket på håndpumpa hadde sugd seg fast i bunnen av pumpa, så jeg fikk ikke pumpa fram diesel om jeg sto på huet og dreit i vinkel :lol: Jeg har en varmekanon på 28 KW, og satte den rett imot fronten på bilen, og med presening rundt bilen. Mens dette sto og koste seg, så dro jeg ned på Statoil, og fylte opp 17 stk. spylervæskekanner med ny diesel, og jeg kjøpte 2 desiliter med 2taktsolje. Fikk mange rare blikk da jeg fylte de kannene....kan da ikke skjønne det :Whistle: :lol:

Da jeg kom hjem, så hadde håndtaket løsna, og alt var klart til å begynne runden min. Jeg fylte først på 1 liter med parafin, så den flaska med 2taktsolje, og 15 kanner med diesel. Så gikk jeg foran, og skrudde av slangen til dieselfiteret og tømte ny diesel inn der, for den hadde tømt litt av filteret, og jeg sliter med alt av muskler og ledd, så for å slippe å pumpe fram diesel til krampa tok meg, så gjorde jeg det sånn. Da det var fullt, så satte jeg på slangen igjen, men lot den være litt løs, også pumpa jeg fram dieselen. Så løsna jeg den nedre slangen med 17 mm mutter og pumpa litt med den åpen også. Så skrudde jeg til alt sammen, og fyra opp motoren. Den hosta litt i det den slukte lufta, og den gikk litt ureint noen få min. etter dette. Så rygga jeg den ut av garasjen igjen, og lot den stå på tomgang i over 2 timer, så jeg var 110% sikker på at den miksen min hadde kommet seg inn i alle deler av systemet.

Så stoppa jeg motoren og lot den stå til dagen etter. Da prøvde jeg å starte den opp igjen. Da var det vel ikke mer enn 15-16 kalde, og den starta på 2. forsøket :D Og jeg hadde ingen ulyder. Gjett om jeg var glad da'a :D

Jeg har ikke kjørt noe som helst etter dette, for jeg har vært i jævla dårlig form. Derfor har jeg ikke vært på nettet heller. Dette var rapport fra toppbyttet mitt.

Alt virker så langt OK, så da vil jeg takke Colormax og alle dere andre som har støtta meg her inne, og jeg beklager at frustrasjonen tok helt over her, men jeg var så fortvila, redd for å ha kasta så jævlig mye penger ut av vinduet, og jeg har aldri foretatt en så stor jobb helt aleine før, og jeg hadde så mye smerter etter all skruinga at jeg var på randen til sammenbrudd. Og jeg beklager at jeg ikke har ringt til noen, for jeg hater å snakke i tlf., for jeg stammer så fælt, og jeg føler meg så utilpass når det skjer. Derfor foregår alt på SMS, mail, PM'er, og på forumet.

Jeg har ikke tid til å kjøre meg en tur idag, men jeg skal ta meg en tur imorgen, så får jeg håpe at alt fortsatt er i orden, og at jeg slipper å bli taua hjem enda en gang. He he. Men hvis jeg må taues nå, så er det ihvertfall ikke dieselen som har fryst. Det er bombesikkert. Jeg sammenligna den dieselen jeg fylte i desember med den jeg fylte her nå om dagen. Og det var veldig stor forskjell både i form, farge og lukt. Så det er liten tvil om at den dieselen jeg hadde på bilen fra desember lagde kvalm for meg da det ble så kaldt. Det som forundrer meg er at jeg kunne kjøre 5 mil, og plutselig stopper den. Men men, det er vel helt normalt antar jeg.
Kenneth32

Offroader

Innlegg KLAA » 14/02/2009, 21:09

Godt å høre du har fått den igang..du har virkeli stått på. Håper du slipper problemer en god tid fremover nå da, for du har virkelig hatt nok med dette toppbyttet nå.
så lykke til :)
X-1983 Toyota Hilux 2.0 bensin på 35" (offroadbil)
X-1994 Nissan Patrol 2,8 GR SLX varebil 31"
X-1985 Toyota LandCruiser lj70 2,4 td (Prosjekt som aldri ble ferdig)
x-1994 Patrol Y60 GR SLX 37"
x-1977 Volvo c303
1990 Jeep Cherokee 4.0 Limited

http://www.4x4norway.no/forum/viewtopic.php?f=25&t=563
*Kenneth*
KLAA

Brukerens avatar
Skogens konge

ForrigeNeste

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester