colormax skrev:Hygelig dere føller med og bidrar fra Bg-nord.
At OME ikke har noe fjærforbedrings sett er vel en sak som kan diskuteres.
Det er vel nesten som å si Toyota ikke er en bil, siden den er samensatt av forskjelige komponenter fra forskjelige levrandører.
Dette med torsjons stengene er jeg helt uenig i, klart forskjel med OME torsjoner.
Når det gjelder Sjaklene så har jeg vel ikke sakt de er godkjent.
men har bekreftet at de gjør fleksen bak bedre.
Men dere kan jo fortelle hvorfor dette settet ikke er godkjent med smørbare sjakler.
Når alt dette er sakt så blir vel de flest ting veldig bra, om de er samensat av en rekke veldig gode komponenter.
Nja, den saken skal ikke vi ta, her må jeg bare henvise til Roger Brown, eieren av ARB og OME som sa til meg at han ikke lager hevesett, men understellsett for de australske snorrette veiene, som ofte er fulle av hull. Tidligere oppga de faktisk ikke løft i katalogen eller annen dokumentasjon i det hele tatt. Dette var noe flere importører maste på dem om, slik at de begynte o angi det.
Ja, det er klart det er stor forskjell og en forbedring med nye staver, men poenget var at det ikke er et MUST.
Neida, jeg sa ikke at du nevnte at sjaklene var godkjente, jeg bare forklarte hvorfor de ikke er med og hvorfor de ikke står i TÜV-dokumentet. Noe som skjer ved en TÜV-dokumentasjon er at den som fremsetter produktet for test også er erstatningspliktig, dersom det skulle oppstå en dødsulykke eller annen alvorlig skade på materiell og personer som kan spores tilbake til ett av komponentene.
Ved kjøp av et slikt sett er det vi som importør som står ansvarlig her hjemme for det, så er det vår oppgave og gå på produsenten eller den som har fremsatt settet for TÜV-test.

de er også innformert om vårt bruk av fjærer fra dem.