Jeg har feilsøkt litt idag.....i maaange timer, men som nevnt før så suger jeg i sånn type jobb Så da blir mitt spm. Kan jeg la den brytern stå på hele tida i noen minutter, eller vil det ødelegge plugga mine ? Nå er det selvsagt 12 volt som står på, og ikke 6 volt....hvis det noen gang har vært 6 volt på glødeplugga på denne bilen da ????
Hvis jeg kan ødelegge plugga....dem er nesten helt nye, for jeg kjøpte 6 nye i oktober omtrent. 5 av de gamle var døde, og 1 var sliten, så da tro jeg til med 6 plugger til den
"(u)hyggelige" summen av 2500 spenn
Utifra det jeg veit om glødinga til Pajero'n min, så koster dette svinmye penger, og det er helt uaktuelt nå. Derfor blir det denne løsningen ihvertfall til neste år, om ikke enda lenger.
Jeg gløda motoren istad, og jeg starta motoren. Da jeg skrudde av glødinga, så gikk motoren og hakka noe jævlig, og ville stoppe for meg. Selv etter noen minutter var den sånn. Men så fort jeg satte på glødinga igjen, så gikk den penere enn den noen gang har gjort på kald motor, så lenge jeg har hatt den. For med glødinga på, så gikk den på tomgang med en gang. Før har jeg mått skrudd håndgassen helt inn, og latt den stå i 10 min. før jeg har kunnet kjøre. Nå gikk den knirkefritt momentant.
Og da er det noe som sier meg at ting ikke har vært helt som det skal fra før heller. Men jeg kan ikke forstå hva, for jeg har målt spenning på begge glødeskinnene i ca. 5 min. etter oppstart. Har bare aldri bitt meg merke i hvor mye volt det har vært på dem
Så det er her jeg håper jeg kan få noen lure svar på om jeg kan la den skinna med alle 6 plugga gå med 12 volt konstant i ca. 5 min. sånn som den gjorde originalt...men det er her jeg er usikker på volt, og om det blir anderledes da jeg har kobla dette på en egen bryter.
Mye dumme utsagn, og dumme spm. ikveld, men jeg føler meg ganske dum akkurat nå også, så da er jo det greit

Så når jeg tok av skinna at det var irret på kontaktflatene mellom skinna og pluggene..!!
Kan vel Gjøres på mange måter det der