Dette har fungert helt fint så lenge vi har hatt bilen(bare ca to mnd). Første gang dette skjedde var i et sprengningsfelt hvor en kollega av meg lekte seg litt.
Fremakselen ja, glemte å si det
I går fikk jeg løsnet den med mye jokking frem og tilbake. Parkerte bilen, og i dag når jeg svingte ut av p-plassen var den låst igjen.
Jeg har såvidt prøvd å slå av sperre med 4x4, og det funka dårlig og gadd ikke strule mer med det.
Extreme 4x4 står det på siden. Er visst gamlebilen til en av BNH sjefene mener jeg det har blitt sagt
Kompressoren går hele tiden, mulig lekk et sted (har ikke sett så mye på det). Den har også gått når jeg skura av bryteren til den

, måtte dra ut strømmen til den... bryteren virker nå, men virker ikke som den greier å lage trykk nok.
Når jeg har vært heldig å fått sperra av, så har jeg tatt av styrestrømmen til solenoiden, da skal det vel i utgangspunktet være umulig å skru sperra på?
Uansett, den skrur seg på..... Begynner å lure på om noe i akselen har fått seg en trøkk-16 på en tur som en kollega var på og at noe har tatt kvelden der.
Altså:
Sperra går på i 2wd etter å ha stått rolig over natta. (Uten bruk av kompressor og innslag)
Sperra går på ved innkobling av 4wd. (Uten bruk av kompressor og innslag)
Det er ikke lett å få den av igjen, uansett hvordan man kombinerer kompressor og bryter til solenoiden.
Jeg driver mest med SAAB på hobbybasis, og har ikke drevet så mye med 4x4 biler, så hvis jeg har litt dårlig 4x4 forklaring får dere si ifra