Div ang patrol

Div ang patrol

Innlegg magnvar » 08/07/2009, 22:13

Hei!

Har handlet meg patrol for en stund tilbake, og har begynt å kjikke litt på den nå. kort y60 93 modell..
Lurer da på litt på denne bilen som eg ikkje har vert borti før (skrudd mye gammel opel)

Framaksling, er det bare olje på klokka? eller tar vi nava individuelt?
Er det frihjul i nava framme?
Hva slags sperre er det på disse? Viskose?
Hva olje bruker dere på akslingene?

Hvor lang tid tar det å kaste av karroseriet fra ramma? For en som må lete opp alle festene. kunne tenkt meg å sandblåst alt.
Hvor får dere karoseri deler, trenger nye hjulbuer bak.
Hvor handler dere andre deler? Har slark i ei kule til styrestaget.

Hvor godt skal disse bilene gå? Min går noke "#¤%% godt!! Skulle nesten tru at wg'n har hengt seg... Drar opp fleste bakker på 5'te, går som f etter 2000o/min.
Kjører dere olje i dieselen for å skåne pumpe (noen sier nei, andra ja til dette, kommer ann på bilmerke, hadde det på transiten, hjalp vanvittig)

Mvh
Magnus
(Ny bruker som sikkert ikkje klarte utnytte søkefunskjonen eller google godt nok=)
magnvar

Nissan4x4 fan

Re: Div ang patrol

Innlegg KLAA » 10/07/2009, 14:24

Hei . Skal prøve å gi deg svar på noe iallefall. :)

Framaksling, er det bare olje på klokka? eller tar vi nava individuelt?
Det er Olje i klokka og ut til rett før knokkelhusa. her sitter det en simring. inni knokkelhusa finner du kraftige drivknuter som inneholder vanlig fett til drivknuter.
Er det frihjul i nava framme?
Jepp. sitter helt ytterst på hver side.. Noen har automatiske (som kan vris over til full låsing) men de fleste har manuelle som du må ut å vri om selv
Hva slags sperre er det på disse? Viskose?
De fleste av y60 har kun sperre bak av typen vakumstyrt mekanisk sperre. dvs enten av eller på. tidligere modeller har hvis jeg ikke tar helt feil vanlig differensialbrems
Hva olje bruker dere på akslingene?
diff foran og bak skal ha typen GL-5 og LS olje for de med diffbrems
Hvor lang tid tar det å kaste av karroseriet fra ramma? For en som må lete opp alle festene. kunne tenkt meg å sandblåst alt.
Aner ikke, har ikke gjort det selv desverre, men de fleste festene kan sees hvis du legger deg ned under bilen
Hvor får dere karoseri deler, trenger nye hjulbuer bak.
Desverre så tror jeg bakskjermer til disse kun fås orginalt fra Nissan
Hvor handler dere andre deler? Har slark i ei kule til styrestaget.
Jeg selv handler slikt fra nissan siden jeg jobber på et nissanverksted. ellers er mekonomen , meca og bilxtra steder du kan sjekke
Hvor godt skal disse bilene gå? Min går noke "#¤%% godt!! Skulle nesten tru at wg'n har hengt seg... Drar opp fleste bakker på 5'te, går som f etter 2000o/min.Min er av den lange typen og med store (37") hjul, så den veier 2,3 tonn og går ikke akkurat noe jævlig, men nå har jeg stilt opp pumpa litt og det hjalp. så det kan jo hende din er justert opp ganske kraftig den også :)
Kjører dere olje i dieselen for å skåne pumpe (noen sier nei, andra ja til dette, kommer ann på bilmerke, hadde det på transiten, hjalp vanvittig)
Har ikke gjort dette på min, men det skader ikke med noen få prosent 2taktsolje blandet i dieselen.. smører jo bedre

Lykke til med bilen og velkommen hit :D

MVH Kenneth (KLAA)
X-1983 Toyota Hilux 2.0 bensin på 35" (offroadbil)
X-1994 Nissan Patrol 2,8 GR SLX varebil 31"
X-1985 Toyota LandCruiser lj70 2,4 td (Prosjekt som aldri ble ferdig)
x-1994 Patrol Y60 GR SLX 37"
x-1977 Volvo c303
1990 Jeep Cherokee 4.0 Limited

http://www.4x4norway.no/forum/viewtopic.php?f=25&t=563
*Kenneth*
KLAA

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg pat42 » 11/07/2009, 11:02

De korte med moderate hjul går egentlig ganske bra, og med litt justering går de veldig bra.
Hadde jeg ikke hatt tre barn skulle jeg gjerne hatt en kort med 4.2 TD, det må bare gå helt hinsides :lol:
Lurer på om det kom fast sperre på alle fra 93, Før det kunne det antagelig kjøpes i tillegg når man bestilte ny bil.
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg magnvar » 11/07/2009, 17:26

takker for svar..

Ang olje til diff, har eg gl5 ls, liggende, men står jo i "handboka" at du må ha lsd. Hva er det siste additivet?

Så eg må ut å vri om hvert nav for å få 4wd? Tungvint ;)

Ang at bilen går godt, den er ikkje oppjustert, men drar bra ja, vil tru den blir dauere når eg får tak i 33". Men må gi den litt på skrua ja.
Grunnen til at eg kjøpte slik bil er at eg jobber som lastebilmekaniker, og har en viss erfaring med ramme biler, men drivverk systema og oljetypene har lite til felles med disse bilene!!

Magnus
magnvar

Nissan4x4 fan

Innlegg cossietbg » 16/07/2009, 10:29

den siste spesifikasjonen er ingen spesifikasjon.
ls og lsd er det samme den siste d'n står bare for differential mens ls er limited slip, altså helt enkelt sperre diff
Patrol Y60 2,8td 1990 37" Hjul, 6" hev
Ford Sierra RS Cosworth 1991
cossietbg

Nissan4x4 fan

Innlegg magnvar » 24/07/2009, 10:29

cossietbg skrev:den siste spesifikasjonen er ingen spesifikasjon.
ls og lsd er det samme den siste d'n står bare for differential mens ls er limited slip, altså helt enkelt sperre diff

takker for den... har en del ls liggende så...

Magnus
magnvar

Nissan4x4 fan

Innlegg Henrix » 04/09/2009, 03:21

Jeg mener sperre er orginalt levert kun på "SLX" utgavene.

Min er nemmelig 96 mod og er desverre fri for orginal sperre :bang:

Så jeg sitter bare og håper på at lotto`n ska bli enig i å montere ARB :)
Henrix

Brukerens avatar
Offroader

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester