Kalles D22

Re: Kalles D22

Innlegg Pathman » 15/02/2010, 23:14

Det som er det dumme i slike tilfeller er at forhandleren/verkstedet blir sittende som hoggestabbe mellom to parter i en konflikt, der den ene parten etter hvert blir sur og irritert og må la dette gå ut over den han forholder seg til, som er verkstedet/forhandleren.
En kan være hur förbannad som helst over disken i verkstedsmottaket, men det er ikke den stakkaren som står der en er sint på. En er sint på de som skyver ham foran seg for å ta støyten.

Men kanskje bør en samle bilene sammen - om ikke fysisk.
Lag en liste over de bilene vi vet om og som er i diskusjon med Nissan. Gå til forbrukerrådet, VG, forbrukerisnpektørene, NAF og hvem som helst som vil høre. Henvis til TV-programmene på SVT og BBC som tar opp problemet. Fikk gjerne en som kan og vil fronte dette, så får ihvertfall han kanskje hjelp.
Med hilsen
Pathman

Pathman finnes også på forumene Tur På Hjul, TomTom
og Scannernytt samt på Facebook og Twitter
Pathman

Brukerens avatar
Grøftas Konge

Innlegg kaadnevik » 15/02/2010, 23:24

Men du sier jo nå selv, at det ikke er verkstedene sin feil :Whistle: Hva disse dokumentene blir fraktet med, vet jeg ikke, men regner ikke med at de ansatte ved Nissan verkstedene her i Norge kjører disse dokumentene inn til Oslo/eller hvor de skal hen!! Derfor antok jeg at det er posten som frakter :) Det beklager jeg!

Man kan være så sinna og frustrert som man bare vil, men det hjelper ikke. Og det hjelper heller ikke å klage over det her :roll: Da er det bedre om det blir "stiftet" ei gruppe med mennesker som er flinke til å få denne frustrasjonen ned på ett papir, og sende det inn til Nissan Norge! Kanskje noen drar fingeren ut av r**** da og gjør noe med dette :dance:

Sier igjen; det er overhodet ikke nødvendig å nevne noen navn, at en person som også er kompis av Kalle har svart på denne tråden forstår jeg veldig godt! Men jeg regner med at det var for å vise støtte fra en kompis, og svar fra ikke en som jobber som mekaniker :think: Slutt å heng ut folk, Roger! Ingen er tjent med det :badboy: :badboy:
De små er størst
kaadnevik

Brukerens avatar
Offroader

Innlegg kaadnevik » 15/02/2010, 23:29

Pathman skrev:Det som er det dumme i slike tilfeller er at forhandleren/verkstedet blir sittende som hoggestabbe mellom to parter i en konflikt, der den ene parten etter hvert blir sur og irritert og må la dette gå ut over den han forholder seg til, som er verkstedet/forhandleren.
En kan være hur förbannad som helst over disken i verkstedsmottaket, men det er ikke den stakkaren som står der en er sint på. En er sint på de som skyver ham foran seg for å ta støyten.

Men kanskje bør en samle bilene sammen - om ikke fysisk.
Lag en liste over de bilene vi vet om og som er i diskusjon med Nissan. Gå til forbrukerrådet, VG, forbrukerisnpektørene, NAF og hvem som helst som vil høre. Henvis til TV-programmene på SVT og BBC som tar opp problemet. Fikk gjerne en som kan og vil fronte dette, så får ihvertfall han kanskje hjelp.

Endelig en som ser problemet :clap: Og som skjønner at det ikke er verkstedene sin feil at ting går tregt. Hvis det er av interesse, så kan folk som har hatt eller har problemer med sin D22 sende meg en PM som vedkommende vil ha renskrevet, slik at det kan sendes inn til Nissan Norge(om det er dem som er problemet i denne kjeden), på den måten kan man sanke alle saker og sende inn alt på en gang :D Så gjenstår det jo å se om det hjelper :think:
De små er størst
kaadnevik

Brukerens avatar
Offroader

Innlegg colormax » 16/02/2010, 00:17

Jeg mener nå helt klart det ikke er noen grund til å ro bort dette. jeg anbefalte Kalle levere bilen på dette verkstedet, av den enkle grund at han var forventet god service. dette mener jeg bestemt han ikke har fått.
Heller en skjelden dårlig service spør dere meg.
jeg mener verkstedet har ansvar for at ting blir følt opp, også kunden.
Dette med å skylde på at ting blir borte i posten tror jeg er vas, dette kommer 90% sikkert på mail. er jo veldig rart om dette går vi post.
Kalle har ikke fåt noen tilbakemelding på en uke nå. og det er for dårlig.
Så er det jo ikke mindre merkelig at bilen står på vent nesten en månde. dette bør jo folk merke seg, om en er avhengig av bilen.
Dette er bare alt for dårlig :bang:
Så får de føle ansvaret og skyld der , der denne feilene måtte ligge.
Nå venter vi muligens på at OL skal bli ferdig, så posten kommer frem igjen :mrgreen:
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Kalle » 16/02/2010, 00:34

Nissan Nordic var ikke fornøyd med dokumentasjonen så bilen står inne på værkstede nå for mere demontering for å ta nye bilder.
Jeg har fått brev fra Statens vegvesen og jeg må ha bilen EU godkjent innen Mars. Ellers klipper de skiltene mine :bang: :bang:
Noen som vet hva som skjer hvis jeg leverer inn skiltene og hva jeg må gjøre for å få skiltene tilbake? Ser ut som det blir vanskelig å få godkjent bilen med denne farten..
Dette blir nok den siste nye bilen jeg kjøper. Kan jo stole mer på biler i 10.000kroners klassen.
Magnus
90031654
D22'06 OME sett, ARB front og bakfanger, 37" dekk, snorkel, Gangstercap, 2.5" (raka rør) og litt xtra lys..
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg kaadnevik » 16/02/2010, 00:37

[quote="colormax"]Jeg mener nå helt klart det ikke er noen grund til å ro bort dette. jeg anbefalte Kalle levere bilen på dette verkstedet, av den enkle grund at han var forventet god service. dette mener jeg bestemt han ikke har fått.
Heller en skjelden dårlig service spør dere meg.
jeg mener verkstedet har ansvar for at ting blir følt opp, også kunden.
Dette med å skylde på at ting blir borte i posten tror jeg er vas, dette kommer 90% sikkert på mail. er jo veldig rart om dette går vi post.
Kalle har ikke fåt noen tilbakemelding på en uke nå. og det er for dårlig.
Så er det jo ikke mindre merkelig at bilen står på vent nesten en månde. dette bør jo folk merke seg, om en er avhengig av bilen.
Dette er bare alt for dårlig :bang:
Så får de føle ansvaret og skyld der , der denne feilene måtte ligge.
Nå venter vi muligens på at OL skal bli ferdig, så posten kommer frem igjen :mrgreen:[/quote

Jeg har da vært utfor dårlig service jeg oxo, kanskje ikke akkurat på bil, men service er service! Men det nytter ikke å ta ut frustrasjonen på de som ikke kan gjøre annet enn å vente! Vil jo si at det er bedre at bilen står på vent, fram til det kommer fram om det er reklamasjon eller ikke. Er litt kjipt for Kalle om bilen blir fikset, så kommer det fram at han må dekke alt selv.

Hvis du da har tilgang på motorer som er billigere enn det man får det på verksted, så ville jeg valgt å ta den løsningen framfor å betale mange tusen ut a min egen lomme, før verkstedet fikser bilen, før alle papirer er i orden.

Som sagt så jeg vet ikke om slike papirer blir sendt pr. post eller mail :think: Og ja, jeg er enig at det har tatt lang tid, men det nytter ikke å å bli sinna på verkstedet. De venter jo bare på at papirene skal gå i orden. Feilen ligger jo tydeligvis lenger opp i stigen. Når da dette ikke "lengre" er i verkstedets hender, så er det jo ikke rart at verkstedet ikke kan informere Kalle om hva som skjer, når de mest sannsynlig heller ikke vet noen mer enn hva som har kommet fram!

For å være helt ærlig, Roger, så virker det nesten som om du leter etter feil her, kanskje på tide å bruke den negative energien på noe annet istedenfor, og la dette ligge? Ihvertfall fram til Kalle vet mer og eventuelt har fått bilen sin tilbake :D Jo mer positiv energi som kommer fram jo lettere og større sjangse er det for at det blir ett bra utkom av dette :D
De små er størst
kaadnevik

Brukerens avatar
Offroader

Innlegg kaadnevik » 16/02/2010, 00:40

Kalle skrev:Nissan Nordic var ikke fornøyd med dokumentasjonen så bilen står inne på værkstede nå for mere demontering for å ta nye bilder.
Jeg har fått brev fra Statens vegvesen og jeg må ha bilen EU godkjent innen Mars. Ellers klipper de skiltene mine :bang: :bang:
Noen som vet hva som skjer hvis jeg leverer inn skiltene og hva jeg må gjøre for å få skiltene tilbake? Ser ut som det blir vanskelig å få godkjent bilen med denne farten..
Dette blir nok den siste nye bilen jeg kjøper. Kan jo stole mer på biler i 10.000kroners klassen.

Leverer du inn skiltene, så skal det ikke være no problem å få de ut igjen. Vil tro at så lenge bilen skal inn te Eu-kontroll, så må den godkjenningen være i orden og du må ha dokumentasjon på dette, for å få ut skiltene igjen. Men som sagt, jeg er ingen ekspert på dette, men det er det som virker mest logisk for meg ihvertfall :D
De små er størst
kaadnevik

Brukerens avatar
Offroader

Innlegg colormax » 16/02/2010, 00:50

Nå nærmer du deg akurat det jeg skreiv tidligere her Kalle de plokker bilen i biter, helt vanlig. så bruker de en masse tid på dokumentasjon. men få helt klarhet i hvem som skal betale dette. ellers sitter du med en regning på 15 til 25 000 på feilsøking. dette er mer en du mest sansynlig bør bruke på å få bilen på vegen igjen om ikke exspertene skal kjøre motoren yterligere..
Som jeg sa , godkjen aldri demonteringen før det er bekreftet garantisak. dette er vanlig prosedyre fra nissan.
Bare drit i dette med skiltene kalle, ikke ta av skiltene, du kan dokumentere hvorfor de ikke er levert. ikke tenk på det. det skjer ingen ting med det, så lenge du ikke kjører med bilen. og det virker det jo ikke som du skal komme til å gjøre på en stund
De bør også forlange kopy av korspondansen med Nissan-Nordc vedrørende reklamasjons saken, spesielt siden di bekrefter nå at Nissan Nordic er den som sinker reprasjonen og som er opphavet til denne tidskrevende saksbehandlingen.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Kalle » 16/02/2010, 01:11

Jepp. Blir det ikke dekka av garantien så må jeg låne penger bare for å dekke feilsøkinga.. Skulle aldri ha kjøpt en ny nissan. Dette blir den første og siste nissanen jeg eier. Og hvis noen jeg kjenner tenker på å kjøpe en nissan så vil nok ikke jeg anbefale det..

Men hvis noen er interisert i å bytte en toyota picup mot min så er jeg veldig interisert.
Magnus
90031654
D22'06 OME sett, ARB front og bakfanger, 37" dekk, snorkel, Gangstercap, 2.5" (raka rør) og litt xtra lys..
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg colormax » 16/02/2010, 01:28

Kalle skrev:Jepp. Blir det ikke dekka av garantien så må jeg låne penger bare for å dekke feilsøkinga.. Skulle aldri ha kjøpt en ny nissan. Dette blir den første og siste nissanen jeg eier. Og hvis noen jeg kjenner tenker på å kjøpe en nissan så vil nok ikke jeg anbefale det..

Men hvis noen er interisert i å bytte en toyota picup mot min så er jeg veldig interisert.

Da må du sette en begrensning på kostnaden Kalle. ikke mer en 5000 de bruker dette til statestikkene sine. skaf deg en god advokat og meld deg inn i NAF.
men ikke la de bruke en masse tid på motoren .
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg mikke » 16/02/2010, 03:31

Nå skal ikke ting skli totalt ut med munnhuggeri osv.da dette jo er kalles garasje tråd. Men å prøve å si at verkstedet her ikke er skyld i denne forferdelige uthalingen er som å pisse i havet-. man bruker ikke 1 mnd på å lokalisere og dokumentere en feil på bil.uansett om verkstedet måtte ha problem med arbeidsstokken eller ikke. da setter man jobben bort til noen som kan ta seg av dette. Man lar ikke en kunde sitte 1 mnd uten bil. Når det itilegg tydeligvis ikke er dokumentert godt nok, så kan man ikke unngå å spørre seg om hva dette verkstedet da har bedrevet tiden på denne bilen. sikkert moro å starte den opp masse ganger slik at man får rasert mest mulig.slik at en reparasjon blir passe dyrt. feilsøking kan gjøres på mange måter den. men å starte opp en motor x antall ganger for å kunne høre og tenke er IKKE en av dem. det er derfor kompmåler er funnet opp bla. samt den meget enkle sjekken, å skru ned bunnpanna. Svært kostnadsparende for kunden er det også. jeg bare spør jeg. når kalle nå får svar etter en mnd at dokumenteringen fra dette verkstedet ikke er godt nok. hvem har da skylda for at dette tar så inni h..... lang tid? å skylde på at man ikke har folk eller at det ikke er folk nok er desverre ikke godt nok. Som roger allerede har nevnt,så kunne man kanskje forventet en bitteliten ekstraservice når noen brukere her inne jobber på dette verkstedet. da dette ville vært i verkstedets interesse.
mikke

Offroader

Innlegg snigen » 16/02/2010, 12:06

dette er jo helt sinnsykt ! kan vi ikke få tv2 hjelper deg ... forbrukerrådet til unnsetning ?

få det til media se om det hjelper ?
Det er bedre å stikke nesen opp i andres saker, en å stikke andres saker opp i nesa...
snigen

Nissan4x4 fan

Innlegg Kalle » 16/02/2010, 16:36

Snakket med værkstede idag. Og det er Nissan Nordic det bremser opp hos.
Magnus
90031654
Kalle

Brukerens avatar
Skogens konge

Innlegg Tormod » 16/02/2010, 18:31

Er vel ikke verkstedet som skal ha skylden når det henger hos nissan nordic. Verkstedet gjør vel minst mulig til de får beskjed om hva som skal gjøres og hvem som skal dekke det. De kan jo ikke begynne å demontere før de har fått klarsignal om det blir en garantisak ut av det eller om kunden må dekke det,da må de ha kundens godkjenning til det. Er jo et dilemma både for kunden og verkstedet dette.. Blir som sagt for dumt å henge ut personer for dette når det er Nissan som er proppen her..
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg 57sugge » 16/02/2010, 19:30

Nå sitter jeg og lurer på hva slags dokumentasjon Nissan Nordic trenger for å avgjøre om dette er reklamasjon eller ikke? Er det et hull i stempelet kan dette umulig være så vannskelig og dokumentere. At et verksted kan bruke først 14 dager på å finne ut at det er et hull i et stempel er jo helt utrolig. En mekaniker burde ikke bruke mere en et par timer for å finne ut av et sånt problem. Som Mikke skriver, ned med bunnpanna. Regelen er å ikke starte opp motorer med ulyder. Blir veldig dyrt. Kanskje det er en ny måte å feilsøke på. Kjør det så ettertrykkelig til helvete at probleme kommer ut av motoren av seg selv. Bare å koste opp delene og sende til Nissan som dokumentasjon. Da hadde de sikkert hatt det de trengte.

Hadde dette vært et seriøst verksted hadde de utbedret feilen og senere tatt opp garantisaken med Nissan Nordic. Det er antagelig vis billigere med tanke på all negativ omtale, tap av kunder osv. Om eventuelt det skulle vise seg at det ikke er en garantisak vil tapet til verkstedet være minimalt. Sikkert funnet en løsning. Prisene verksted oppererer med er jo helt vanvittige. Priser fra 100000kr og oppover. Hva er disse motorene laget av? Prisen skulle tilsi at du fikk en topptrimmet løpsmotor med alle de hotteste delene i verden. En Toyota short block 2,4 diesel koster ca 20000kr ut til kunde. Hvordan kan da prisen på en slik Navara overhaling komme på over 100000? Jo,ha en mann til å surre i 14 dager for å finne ut at det er ett hull i stempelet. Så pelle resten av motoren i biter. Måle alle delene med micrometer. Alt dette i samme tempo som det å finne et stempel med hull i. Da har mann 1000kr x et stort antall arbeidstimer. Allerede billigere for kunden å kjøpe ny motor privat.
Mitt råd er å få ut den gamle dritten, inn med nytt. La ikke kunden være skadelidende pga en organisasjon som tydelig vis ikke fungerer i det hele tatt. Er rett og slett en for tynn unskyldning å skylde på Nissan Nordic. Ta afære og diskuter senere. Er ikke ulovlig for folkene på et verksted å tenke selv.
TG
57sugge

Brukerens avatar
Offroader

ForrigeNeste

Returner til Garasjer / Our cars & history

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest