viewtopic.php?f=5&t=2513
Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 11:30

Tormod skrev:Dere som har montert turbotrykks måler i y61. Hvor drar dere slangen fra måleren til turboen?? Finner ikke ei jævla gjennomføring i torpedoveggen.
Og hvordan har dere kobla dere inn på trykkeslangen til turboen???
odelien skrev:Har dratt slangen litt under rattet. gjennomføring der. men er j.... trangt.
Jeg har kobla inn på røret som går inn på (før) intercoolern. rett etter svingen. borret og gjenget opp. omtrent ved den gule pilen i bildet på første innlegget i tråden..
Fungerer greit der trur jeg.
spennende å høre hvilket trykk du får.Tormod skrev:Dere som har montert turbotrykks måler i y61. Hvor drar dere slangen fra måleren til turboen?? Finner ikke ei jævla gjennomføring i torpedoveggen.
Tormod skrev:odelien skrev:Har dratt slangen litt under rattet. gjennomføring der. men er j.... trangt.
Jeg har kobla inn på røret som går inn på (før) intercoolern. rett etter svingen. borret og gjenget opp. omtrent ved den gule pilen i bildet på første innlegget i tråden..
spennende å høre hvilket trykk du får.Tormod skrev:Dere som har montert turbotrykks måler i y61. Hvor drar dere slangen fra måleren til turboen?? Finner ikke ei jævla gjennomføring i torpedoveggen.
Okey, da får jeg se om jeg kommer gjennom der, sinnsykt trangt ja.. Hvor fikk du tak i nippel som du monterte i trykkrøret?? Tess??
odelien skrev:det følgte med i pakka til måleen. alt som trengsTormod skrev:odelien skrev:Har dratt slangen litt under rattet. gjennomføring der. men er j.... trangt.
Okey, da får jeg se om jeg kommer gjennom der, sinnsykt trangt ja.. Hvor fikk du tak i nippel som du monterte i trykkrøret?? Tess??
odelien skrev:nå har jeg fått kjørt litt mere og testet litt.![]()
Hvis kjører på flat mark og kjører med jamnt turtall også plutselig gir bånn gass går det fra 0,4 ca og rett opp på 1-1,5 for så å dette ned til 0,6 ca også kanskje øke litt etterhvert som får mere turtall. dette skjer på alle gir og hastigheter. det hender att den går rett opp til rundt 1 også blir der men sjelden.
Kjørte også en lang bakke med 3 og 4 gir. da varierer det fra 0,5-0,6 på en tur for så nestetur kanskje ligge på ca 1 opp bakken.
en gang tok 3 gir fra bunn og ga på. plutselig spratt måleren opp forbi 1,5 (skalaen går ikke lengre) og sannsynligvis opp på 2 og kanskje litt over. låg vel der i 3-4 sekund før jeg slapp gassen.
Det må vel være noe som ikke er helt i orden? men har ikke klart å få bilen i nødmodus(skrevet om problemet i en annen tråd)
Noen som har noe forslag med hva burde sjekke?
Hva burde trykket ligge på?
Tormod skrev:odelien skrev:nå har jeg fått kjørt litt mere og testet litt.![]()
Hvis kjører på flat mark og kjører med jamnt turtall også plutselig gir bånn gass går det fra 0,4 ca og rett opp på 1-1,5 for så å dette ned til 0,6 ca også kanskje øke litt etterhvert som får mere turtall. dette skjer på alle gir og hastigheter. det hender att den går rett opp til rundt 1 også blir der men sjelden.
Kjørte også en lang bakke med 3 og 4 gir. da varierer det fra 0,5-0,6 på en tur for så nestetur kanskje ligge på ca 1 opp bakken.
en gang tok 3 gir fra bunn og ga på. plutselig spratt måleren opp forbi 1,5 (skalaen går ikke lengre) og sannsynligvis opp på 2 og kanskje litt over. låg vel der i 3-4 sekund før jeg slapp gassen.
Det må vel være noe som ikke er helt i orden? men har ikke klart å få bilen i nødmodus(skrevet om problemet i en annen tråd)
Noen som har noe forslag med hva burde sjekke?
Hva burde trykket ligge på?
prøvd noe av det samme og får nesten samme resultatene som deg, men jeg får aldri noe høyere trykk enn maks 1,1. Ligger på rundt 0,5 når jeg ligger og cruiser i 80km/t. Gir jeg flatt jern da så spretter det opp til 1-1,1 for så å dette ned til o,5-0,6 for så å stige igjen uten at jeg har tatt foten fra gasspedalen.
Tyder vel på at den overboost funskjonen som fucker til ting her. Må vel justere litt på staget på wastegaten.
odelien skrev:turbo karlsen i mjøndalen. trur det var 700,-.
men bilen må stå og bli kald før kan starte å jobbe på den.
Lurer på om det går å justere turboen til å "slå" inn tidligere?
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest