odelien skrev:Tormod skrev:Er vel pga overboost at den går i safe mode, det skjer vel pga at wastegaten ikke slipper ut overtrykket?? Gjør som det står i den pdf filen. Finn en lang strekning og få opp farta slik at du ligger med 2600rpm og hold farta, hvis man merker at motoren stopper og dra og ingenting skjer med å gi mer gass er du sikker på at bilen går i safe mode. Slipper du opp gasspedalen da skal den gå som normalt som flere har skrevet tidligere. Har prøvd med min men merka ikke at den kutta, trur jeg må finne en litt slakk motbakke å teste i..
er veldig skjelden jeg klarer å fremprovosere dette på flat vei. men noen ganger i oppoverbakke. da stort sett i 3. gir.
prøv å heng etter en stor skaphenger f.eks. da får jeg det fram i hver oppoverbakke omtrent. akse opp til 80 går år og dag.![]()
syns bilen ikke går helt som den skal. merker innimellom att turboen slepper opp trykket, ikke mye men litt. så har sikkert noe sammenheng. merket stor forskjell når satte på 33".
har brukt noe diesel tilsetning men til ingen nytte. hadde ikke dei helt store forhåpningene, men verdt å prøve.
Akkurat sånn er min og, merka det veldig når jeg satte på 33 hjula. Min har jo tusla over 160k, skulle likt å sett på turboen om den er frisk.. Si ifra om dere finner noe løsning på det.

så håper kan få det sveisa. eventuelt om finner en brukt.