går det å bygge om en automat til manuell??
er det mye jobb?
hvordan blir det da med hengervekt?
Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 13:41
Jørgen skrev:øhhh, manuell til automat hadde jeg forstått. Men fra automat til manuell, hvorfor det? Bestiller man en ny bil i dag betaler du jo fra 10-30.000 for automatgear. Og du ønsker å "nedgradere" til manuell. Javel
øfsthågå skrev:Jørgen skrev:øhhh, manuell til automat hadde jeg forstått. Men fra automat til manuell, hvorfor det? Bestiller man en ny bil i dag betaler du jo fra 10-30.000 for automatgear. Og du ønsker å "nedgradere" til manuell. Javel
Manuell er vel best i en slik bil, automat er er ikke brukbart etter min mening
øfsthågå skrev:Jørgen skrev:øhhh, manuell til automat hadde jeg forstått. Men fra automat til manuell, hvorfor det? Bestiller man en ny bil i dag betaler du jo fra 10-30.000 for automatgear. Og du ønsker å "nedgradere" til manuell. Javel
colormax skrev:øfsthågå skrev:Jørgen skrev:øhhh, manuell til automat hadde jeg forstått. Men fra automat til manuell, hvorfor det? Bestiller man en ny bil i dag betaler du jo fra 10-30.000 for automatgear. Og du ønsker å "nedgradere" til manuell. Javel
Dette er jeg sterkt uenig i, har kjørt masse ombygd y61 med automat, og det fungerer mye bedre en manuel etter min mening.
Men det krever riktig oppstilt motor, og riktig utveksling. og ikke minst man må kunne bruke den riktig
Du klarer heller ikke gire så fort med en manuel, så at du klarer å følle automaten i akselrasjonen. men tilbake til forige linje, det må være riktig oppstilt gir -motor utveksling.
Glem toppfart på 160 -170 få marsjfart på 120. det er bra nok på 37" 38"
Automat kassen til Y61 er ingen dårlig kasse, litt vedlikehold så varer den lengre en de fleste andre kasser.
AndersKorgen skrev:no driv no ikkje eg me så mykje køkjøring oppi nordland der eg bor...
ha eg vøre ute eitter aks eiller toppfart så ha eg no ikkje kjøpt ein disel bil på 2 tonn...
då ha eg no vøre på utkikk eitter ein bensin spølar kjælke...
eg dræg tælhænger å kjør uti gokk der d e meint at main ska kjør me traktor...
å sian at main kain dræg meir me manuell enn me automat så va d ailler vurdert patrol me automat...
colormax skrev:Sikert en som kan det.
Men du for komme på Vikingtreffet så kan vi teste i praksis. kan bli spenende det)
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest