Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 15:22
Dieseldahl skrev: 2.8 litern har seigdrag i bøtter og spann, det er ikke en tdi da, td bare, intercooler må ettermonteres..
Dieseldahl skrev:Patrol er jo en arbeidshest, akslerasjon til hundre går unna på 25 sekunder og toppfart er vel 140 på en god dag, men til og dra henger er den perfekt:D:D 2.8 litern har seigdrag i bøtter og spann, det er ikke en tdi da, td bare, intercooler må ettermonteres.. kan ikke bare se på dreiemomentet og se hvordan en bil drar, hadde en isuzu trooper for noen år tilbake, 2.8 liter 4 sylindret TD, 100 hk og 205 nm etter boka, men bare jeg hadde 2000 omdreininger eller mer i 5. gir dro den henger på 2.7 ton uten noe problem uansett stigning nesten, den var helt rå, akslerasjon og toppfart var også mye bedre enn patrolen :S
den var også helt orginal.
Min superroof har jo samme aerodynamiske egenskaper som ei låvedør da, og egenvekt på 2.1 ton med sjåfør, men Trooperen var bare 1700 og noe egenvekt. solgte min pga rust, angrer på den avgjørelsen ennå... skulle rustsveiset
Men lyden er jo grunn nåkk til og handle patroleneste som lager bedre lyd enn rekke 6 td er v8
(ikke chevrolet motorer) for de har 1 unnerliggende camaksel, det er fy fy på V motor. Men v8 var ikke Patrol levert med
(Isuzu Trooper har orginal hengervekt på 2.1 ton eller noe, jeg var i tyskland og kjøpte tuv pappirer på min så jeg hadde 2.7 ton hengervekt)
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest