Effekt og dreiemoment?????



Effekt og dreiemoment?????

Innlegg stianbf » 11/11/2010, 00:19

Har vurdert å bytte ut min pajero 2,8tdi til fordel for en rekke 6er igjen. Hadde før en gammel 3,3 og likte lyden og draget i den veldig godt. No er det vel 2,8tdi som har 6er av patrol fram til 2000mod.........hvordan drar denne igrunn? Ser den har "bare" 254Nm i dreiemoment.......kan det stemme igrunn? Virker litt lite igrunn.....eller?
stianbf

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 4
Registrert: 30/03/2009, 10:51

Re: Effekt og dreiemoment?????

Innlegg Dieseldahl » 11/11/2010, 01:24

Patrol er jo en arbeidshest, akslerasjon til hundre går unna på 25 sekunder og toppfart er vel 140 på en god dag, men til og dra henger er den perfekt :D:D:D 2.8 litern har seigdrag i bøtter og spann, det er ikke en tdi da, td bare, intercooler må ettermonteres.. kan ikke bare se på dreiemomentet og se hvordan en bil drar, hadde en isuzu trooper for noen år tilbake, 2.8 liter 4 sylindret TD, 100 hk og 205 nm etter boka, men bare jeg hadde 2000 omdreininger eller mer i 5. gir dro den henger på 2.7 ton uten noe problem uansett stigning nesten, den var helt rå, akslerasjon og toppfart var også mye bedre enn patrolen :S
den var også helt orginal.
Min superroof har jo samme aerodynamiske egenskaper som ei låvedør da, og egenvekt på 2.1 ton med sjåfør, men Trooperen var bare 1700 og noe egenvekt. solgte min pga rust, angrer på den avgjørelsen ennå... skulle rustsveiset :D
Men lyden er jo grunn nåkk til og handle patrol :D eneste som lager bedre lyd enn rekke 6 td er v8 :D (ikke chevrolet motorer) for de har 1 unnerliggende camaksel, det er fy fy på V motor. Men v8 var ikke Patrol levert med :(

(Isuzu Trooper har orginal hengervekt på 2.1 ton eller noe, jeg var i tyskland og kjøpte tuv pappirer på min så jeg hadde 2.7 ton hengervekt)
Power is nothing without Quattro

1997 Ford Ranger Splash 3.0 Vulcan V6
1986 Nissan Laurel 2.0 GL (km stand 109000) :D
1989 Nissan Laurel 2.4E SLX (km stand 110000) :D
1991 Nissan Patrol 4.2 gasser Y60
2004 Nissan Navara D22 (Solgt)
1988 Isuzu Trooper 2.8 DLX (Solgt)
Dieseldahl

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 51
Registrert: 25/06/2009, 09:09

Re: Effekt og dreiemoment?????

Innlegg KLAA » 11/11/2010, 07:42

Dieseldahl skrev: 2.8 litern har seigdrag i bøtter og spann, det er ikke en tdi da, td bare, intercooler må ettermonteres..


bare en liten opplysning her... 2,8 literen i Patrol kommer orginalt med intercooler fra 98 mod. dvs i Y61 modellen. Det er Y60 modellen(fra 89 til 97) med 2,8 som ikke kom med intercooler orginalt
X-1983 Toyota Hilux 2.0 bensin på 35" (offroadbil)
X-1994 Nissan Patrol 2,8 GR SLX varebil 31"
X-1985 Toyota LandCruiser lj70 2,4 td (Prosjekt som aldri ble ferdig)
x-1994 Patrol Y60 GR SLX 37"
x-1977 Volvo c303
1990 Jeep Cherokee 4.0 Limited

http://www.4x4norway.no/forum/viewtopic.php?f=25&t=563
*Kenneth*
KLAA

Brukerens avatar
Skogens konge
 
Innlegg: 949
Registrert: 16/03/2008, 20:05
Bosted: Nøtterøy, Vestfold

Re: Effekt og dreiemoment?????

Innlegg stianbf » 11/11/2010, 13:00

heisann.....det var den Y61 eg tenkte på da igrunn........nåken som vil sei noko om den`???
stianbf

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 4
Registrert: 30/03/2009, 10:51

Re: Effekt og dreiemoment?????

Innlegg larssen » 11/11/2010, 20:32

Hei,--- dårlig lyd på chevy V8 motorer,hva mener du med det ? Råere lyd en en trimmet big block chevy finnes ikke ! enkel underliggende kam er selve grunnfjellet i amerikansk V8 verden. Se på Corvette ZR-1,640hk ,en kam og støtstenger,kjører fra såkalte fullblodsbiler fra Italia,og har holdbarhet og service intervaller som disse bare kan drømme om. Ford(US) og Gm(Cad.) har V8motorer med overliggende kam, men lyden på standarmodellene er ikke mye å skryte av.
larssen

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 12
Registrert: 31/08/2009, 10:14

Re: Effekt og dreiemoment?????

Innlegg Aman » 11/11/2010, 21:19

Dieseldahl skrev:Patrol er jo en arbeidshest, akslerasjon til hundre går unna på 25 sekunder og toppfart er vel 140 på en god dag, men til og dra henger er den perfekt :D:D:D 2.8 litern har seigdrag i bøtter og spann, det er ikke en tdi da, td bare, intercooler må ettermonteres.. kan ikke bare se på dreiemomentet og se hvordan en bil drar, hadde en isuzu trooper for noen år tilbake, 2.8 liter 4 sylindret TD, 100 hk og 205 nm etter boka, men bare jeg hadde 2000 omdreininger eller mer i 5. gir dro den henger på 2.7 ton uten noe problem uansett stigning nesten, den var helt rå, akslerasjon og toppfart var også mye bedre enn patrolen :S
den var også helt orginal.
Min superroof har jo samme aerodynamiske egenskaper som ei låvedør da, og egenvekt på 2.1 ton med sjåfør, men Trooperen var bare 1700 og noe egenvekt. solgte min pga rust, angrer på den avgjørelsen ennå... skulle rustsveiset :D
Men lyden er jo grunn nåkk til og handle patrol :D eneste som lager bedre lyd enn rekke 6 td er v8 :D (ikke chevrolet motorer) for de har 1 unnerliggende camaksel, det er fy fy på V motor. Men v8 var ikke Patrol levert med :(

(Isuzu Trooper har orginal hengervekt på 2.1 ton eller noe, jeg var i tyskland og kjøpte tuv pappirer på min så jeg hadde 2.7 ton hengervekt)



Aselerasjonen i Patrol e vel alt anna en spennanes, men 140 e nu på ingen måte toppfart!!

æ ligg nu i snitt på 140 på min etter speedometeret når æ kjør i sverige. Riktignokk så gir dette bare 120 i faktisk fart, men æ har desverre litt vel små dekk på min (forige eier va en gnikuk!).

Men 140 på speedometeret betyr 3500rpm å det e nokk!
Aman

Offroader
 
Innlegg: 188
Registrert: 17/10/2009, 16:11


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester