når dise skal monterest må det da forlengest rattakslin , støtdempere osv
va mer må gjørest ?
skulle gjerne vist va eg ga meg ut på før eg begynte
Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 14:04
colormax skrev:Det første du bør gjøre er å skaffe deg bolter av riktig kvalitet, eventuelt gjenge stenger, de eneste sted jeg hvet de skaffer dette er maskin foretningen i Tønsberg, bare si du skal ha samme gjenge stengene som Xtrem4x4 brukte så får du det, de koster blod
Jeg ville tatt en side av gangen , det synes jeg er det letteste. skru løs og jekk forsiktig opp, så ser du hva du må flytte.
Husk å skjære litt ekstra ut til girstangen. ellers vil den hoppe ut av gir.
Du bør også sjekke innfestningene til bremse slanger og senke de festene, så du ikke strekker slangene forr myr ved fleksing.
Radiatoren må vel også løsnes litt.
Bare ta det rolig og ha kontrollen med hva du gjør , så går dette greit.
Du kan risikere problemer med løsningen av de bakere festene, att skruene går rundt inne i ramme/karoserier, innsiben av bilen , da tar du bare ett hullbor og borre gjennom fra innsiden av bilen, hullet bør være så stort att du får greit en pipe mellom der.
Lykke til i prosessen vi venter spent på prosjekt bilder fra deg
colormax skrev:Problemet er jo å få godkjent stål i boltene, en sveiser mutter i ene enden da blir det jo i praksis en bolt, så skal det være styring og distanse hylse invendig i foringen samt i gummi foringen.. når bolten da blir dradd til er det ikke noe som skal gnisse eller slite.
colormax skrev:Blir tøft dette, men den ser litt trang ut i buen bak, skal du flytte okselen noen cm så du ike går i døre ??
colormax skrev:Mener BG Nord har en sån adapterplate, som du legger mellom fjær og aksel, som flytter senter hullet ca 3 cm , dette kan du selfølgelig også lage selv. Stålplate og embrako i riktig hode størelse så borrer du bare 2 hull gjenger de opp.Skrur en inn fra hver sin sine , og låser med egnet lim.
klossen må være så lang at fjæren har tilsvarende bæring i forhold til senter av fjær hullet.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest