[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 112: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 114: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_reimg.php on line 116: Invalid argument supplied for foreach()
4x4norway.no • Se på emne - varmeapparat

varmeapparat

varmeapparat

Innlegg sep » 12/02/2011, 14:58

Hei, har en y61 2001 mod, det veksler mellom iskald luft og varm luft når jeg har på varmeapparatet, når det er justert sånn at det skal komme varmluft. kan det være lite kjøleveske eller noe annet som kan være årsak til dette?
på forhånd takk for eventuelle svar.

mvh sep

har nå konstatert at øvre rør som går inn til kupe(radiator til kupevifte) er varmt men ikke nedre, som sikkert er retur, det er kalt. er dette pgr luft i systemet eller at radiator til kupevifte er tett. skal det sirkulere kjøleveske kontinuerlig gjennom radiator til kupevifte når motorn er i gang ?. ser også at det forgrener seg rør ned under bilen og bakover, fra rørene som går inn i kupe. vifta som er under pasasjer sete er den bare elektrisk eller er den også koplet til kjølesystemet. forøvrig ser det ut som det er nok kjøleveske på motor.
Sist endret av sep den 20/02/2011, 15:16, endret 1 gang
sep

Nissan4x4 fan

Re: varmeapparat

Innlegg Tormod » 12/02/2011, 21:02

Min er slik pga kulda som er nå. Ved kjøring i litt utover bakke så kommer det nesten bare kald luft. Sliter litt med varmen på dieselbiler når det er såpass kaldt som det er nå. Men kan jo seff være verdt å fylle på ac'en hvis du har det på din.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg Aman » 16/02/2011, 22:29

ACen??? Ka den har me lite varme i varmeapparate??

Synes det høres ut som lite vann i kjølesystemet eller i værste fall et topp/toppakningsproblem...
Aman

Offroader

Innlegg Tormod » 17/02/2011, 14:54

Mulig ac ikke har noe med det å gjøre. Men på en landcuiser i familien så er det ac og automat. Når det er litt kaldt og man ikke har noe særlig belastning på motoren så blåser det regelrett kaldt inne i bilen. Der er det ikke noe toppaking el som har ryki, det bare er visst sånn ifølge toyota. På min y61 med manuell og ac så har jeg problemer med å få skikkelig varme inne i bilen når det er kaldt og jeg kjører i nedoverbakke eller med lite belastning på motoren. Så trenger vel ikke være toppakningen som har ryki el. Jeg har nok vann på kjølesystemet osv.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Returner til Teknisk

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester