colormax skrev:1=Lekk IC 2= defekt turbo 3= motorhavari, vanlig rekkefølge.
Hehe.. Har fikset nr 1. også er det konstatert att 2 sannynligvis er defekt. får håpe att ikke 3 kommer helt enda.

Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 15:22
colormax skrev:1=Lekk IC 2= defekt turbo 3= motorhavari, vanlig rekkefølge.

Tormod skrev:Hvordan kan en lekk IC ødelegge en turbo???
Patrol y60 Tore skrev:Jeg har kjørt Castrol TWS 10w-60på div golfer, Alfa`er og Jeep i alle år.
Men kjøpte meg et fat (20 l) med en god og kjent 10w-40 mineral olje.
Havari etter ca 2 skift.
Kjørte ca et skift med patrolen, havari.
Så nå kjører jeg et oppfriskings kur med MAX Life fra Valvoline.
Så blir jeg trofast TWS kar.
Den er helsyntetis og den henger fint på peilepinnen selv om oljen er varm.
Så ikke alle helsyntetiske oljer er tynne, det er en myte.
northpatrol skrev:Patrol y60 Tore skrev:Jeg har kjørt Castrol TWS 10w-60på div golfer, Alfa`er og Jeep i alle år.
Men kjøpte meg et fat (20 l) med en god og kjent 10w-40 mineral olje.
Havari etter ca 2 skift.
Kjørte ca et skift med patrolen, havari.
Så nå kjører jeg et oppfriskings kur med MAX Life fra Valvoline.
Så blir jeg trofast TWS kar.
Den er helsyntetis og den henger fint på peilepinnen selv om oljen er varm.
Så ikke alle helsyntetiske oljer er tynne, det er en myte.
Olje er visst religion for noen...
odelien skrev:Jeg kjøpte ic fra australia. Den er litt større enn original også sitter det vifte på den hvis vil koble den til. Kostet omtrent det samme som en brukt her.
jeg tettet min der jeg fatt ut att det var hull. også prøvde på nytt, men da var det også hull andre plasser. så da gadd e ikke meir.
Tormod skrev:Hvordan kan en lekk IC ødelegge en turbo???
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest