dieselpumpe gåen



dieselpumpe gåen

Innlegg KjetilO. » 01/04/2011, 21:37

Bilen har vært på service for tre uker siden. Etter det ble den veldig tungstartet. På verksted igjen i dag hvor de konstaterer defekt dieselpumpe. Bilen er en 2006 mod Patrol, gått 104000km. På service er det fylt på dieselrens, type Forte....kan den ha hatt en innvirkning på dieselpumpen, noen som har noen formening om hva som kan være galt??
KjetilO.

Navara D40 08 mod
Volvo C202 81 mod
Buell XB9S
Ski-Doo MXZ 800 X Renegade
KjetilO.

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 33
Registrert: 03/07/2009, 17:53
Bosted: Alta

Re: dieselpumpe gåen

Innlegg colormax » 02/04/2011, 07:52

Vanskelig å tippe hva det kommer av.
Men sånne fantastiske tilsettninger , er ikke altid like bra for alle komponenter i motoren. Sikkert ett evig diskusjons tema dette.
Men litt enig att det er rart denne pummpen bare er defekt. Håper de har god kontroll på att det ikke er noe overhopp på regg reimen.
Men har pumper liggende , så så veldig stort problem er dette ikke.
Tar vell en formidag å bytte dette om ikke alt går på skinner.
ring 97616000
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: dieselpumpe gåen

Innlegg KjetilO. » 02/04/2011, 17:15

Blir nok litt vanskelig det Colormax, bor jo nordpå. Og bilen står på verksted for demontering av pumpe med påfølgende transport til egnet firma sørpå som driver med slik. Var vist en ventil i pumpen som var gåen mente de på den lokale Nissan forhandleren.
KjetilO.

Navara D40 08 mod
Volvo C202 81 mod
Buell XB9S
Ski-Doo MXZ 800 X Renegade
KjetilO.

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 33
Registrert: 03/07/2009, 17:53
Bosted: Alta

Re: dieselpumpe gåen

Innlegg colormax » 02/04/2011, 18:14

Det er en i Tromsø som har 2 stk sånne pumper.
Tipper du får en regning på 15 -20 000 om det er Nissan som gjør dette.
Det er ikke uvanlig att disse pumpene ryker. men det pleier være 2000 til 2004 mod som ryker, det er 2 forskjelige nr å pumpene der.
Lykke til med prosjektett
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: dieselpumpe gåen

Innlegg KjetilO. » 02/04/2011, 20:48

Ja det er antydet 15-20000,- om pumpen kan repareres, hvis ikke så var det vist snakk om 48000,- for en ny pumpe......
KjetilO.

Navara D40 08 mod
Volvo C202 81 mod
Buell XB9S
Ski-Doo MXZ 800 X Renegade
KjetilO.

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 33
Registrert: 03/07/2009, 17:53
Bosted: Alta

Re: dieselpumpe gåen

Innlegg colormax » 02/04/2011, 21:56

Da kan du sett inn en 4,2l for samme prisen (48)
Om du ikke vil montere en brukt , må den da finnes rimligere andre steder.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: dieselpumpe gåen

Innlegg Tormod » 03/04/2011, 17:48

KjetilO. skrev:Ja det er antydet 15-20000,- om pumpen kan repareres, hvis ikke så var det vist snakk om 48000,- for en ny pumpe......



:shock: :shock: Mye koster ei ny slik pumpe hos nissan??? Er jo helt sjuke priser på deler til disse bilene. Begynner å angre litt på at jeg kjøpte slik bil.Er ikke veldig imponert over kvaliteten på de...
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver
 
Innlegg: 1460
Registrert: 26/07/2009, 12:31
Bosted: Hadeland/Jaren

Re: dieselpumpe gåen

Innlegg colormax » 03/04/2011, 21:28

står jo over 48 000 kr rest tilbud :roll: helt jæveliig. men det koster ca det samme til en Toyota også.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: dieselpumpe gåen

Innlegg Tormod » 04/04/2011, 08:26

48000 må da være med bytte av pumpa.. Sikkert dyrt til toyota, men synes de dukker opp flere og flere y61 med div veldig dyre problemer.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver
 
Innlegg: 1460
Registrert: 26/07/2009, 12:31
Bosted: Hadeland/Jaren

Re: dieselpumpe gåen

Innlegg colormax » 04/04/2011, 09:33

Er jo ikke så mange som nevner att det går en Toyota foraksel/diff eller tilsvarende på samtlige av treffa vi har. men folk skriver det ikke.
Samme med LR skjer altid noe med de også.
Vi må se dette i forhold til hva vi tar opp.
Når vi tar opp sånne problemer som vi gjør her, får vi også mye besøk av de som har disse problemene.
Dette må jo også sees i forhold til antal solgte biler, og hvor gamle disse bilene er, en patrol fra eks 2001 er jo ingen ny bil, og vi kjenner jo heller ikke historien til bilen. 2005 er heller ikke lenger noen ny bil lenger. :D
Nå er det jo noen i historien her ,som har fororsaket veldig dårlig ord rundt Patrol og motor. Men Nissan byttet jo disse motorene.
Men jeg tror det ikke ville sett mye andeledes ut om Toyotafolka skrev om problemene med bilene sine.
Motor på LC120
Fremaksler på lc 80
og att LC200 bruker rett tundt 2l på mila (forsvarets miljø investering)
Eller att Hilux 2010 bruker ca 1,2 l i snitt på vinterkjøring. Patrol som bilmodel får også litt uretferdig hjuling grunnet det vi skriver, det blir jo enkelt personers utsagn og meninger som blir fremstilt.
Mange ganger er dette riktig, men det er også noen ganger feil og det er jo ikke like lett å stå for :D .
På spørsmålet om Patrol er en bra bil , vil jeg si følgende.
Konseptet på oppbyggningen av Patrole er utrolig bra.
Aksler og drivverk er det beste på markede.
Rammen er veldig bra, under forutsetning att den blir vedlikeholdt og behandlet.
Motorvalget vi får her , er ikke opptimal, 4,2L som den egentlig skal komme med, er enorm og helt perfekt til vårt bruk.
Men for forurensende for makta vår, med mindre de trenger det selv , da driter de i kravene.
Karoseriet er også veldig bra, men er beklagligvis for dårligt behandlet av de som har ansvaret for dette før den går til bruker.
Er ikke mange biler en bruker en dag på å bygge til en utrolig bra offroad bil, det viser att Nissan har satsett på kvalitet.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: dieselpumpe gåen

Innlegg KjetilO. » 04/04/2011, 13:28

Er veldig ening i det Colirmax skriver. Vi har hatt Patrolen vår siden den var ny i 2006, kjøpt som varebil men omreg/ombygget til orginal 5 seter etter knappe halvåret grunnet vår sønn som da var ventet til verden.
Bilen har uten unntak fungert perfekt, du er konge i trafikken sommer som vinter. Noen småting har det selvsagt vært men det har gått på garantien. At det kan gå motorkomponenter, som i dette tilfelle, kan faktisk skyldes oss selv. Motoren er chippet, noe vi fant ut var nødvendig da campingvognen skulle henges etter.
Da klarte ikke girkassen å henge med i orginal utførelse og bilen ble som natt og dag da vi fikk hentet ut noen HK mere. Ulempen er at forbruket har gått noe opp, mest pga at det er letter å trå på gassen og komme seg forterer opp i gjeldende hastighet.
Men det var pumpen da, alt blir i utgangspunktet bare spekulasjoner om hvorfor den gikk i stykker nu.
Hadde vi kjøpt bil i dag bassert på hva og hvordan vi bruker bilen så hadde det blitt Patrol igjen, ingen tvil om det. Bilen er som lagd for oss og skulle vi gjort noe med den så hadde vi kontaktet extreme4x4 for ombygging, hvem vet, kanskje det kommer etter vært....
KjetilO.

Navara D40 08 mod
Volvo C202 81 mod
Buell XB9S
Ski-Doo MXZ 800 X Renegade
KjetilO.

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 33
Registrert: 03/07/2009, 17:53
Bosted: Alta

Re: dieselpumpe gåen

Innlegg colormax » 05/04/2011, 00:07

Er litt spent på hva det egentlig feiler den pumpen, men det er ikke ett ukjent problem denne pumpen heller. men det betyr ikke att alle ryker.
Når du chipper disse tror jeg det er veldig viktig å få minst mulig varm, eller rettere sakt bli kvitt mest mulig varme, litt større eksos litt mindre motstand , helst litt mer ic, og er bilen rullet en del , så sjekk nøye att dysene er i god kondisjon.
litt mye diesel og litt dårlige dyser, så får du veldig mye bekymringer etter kort tid. jeg tror disse motorene har veldig godt av en dyse sjekk på ca 150 000 km.
en eksos tempraturmåler er heller ingen dum ting, spesielt om en drar henger.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: dieselpumpe gåen

Innlegg Tormod » 05/04/2011, 17:58

Er det mekanisk pumpe på alle y61 med 3.0?? Hvor mye koster det å så sjekka dysene?? Ser ut som jeg bør ta en grundig gjennomgange av div komponenter før jeg kjøper nu ic og turbo..
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver
 
Innlegg: 1460
Registrert: 26/07/2009, 12:31
Bosted: Hadeland/Jaren

Re: dieselpumpe gåen

Innlegg KjetilO. » 05/04/2011, 21:57

juhuuuu.....den lokale forhandleren har snakket med Nissan og konklusjonen er at pumpen går på garantien! Meget bra og god service fra den lokale forhandleren. Meget fornøyd! Tror de snakket om å bytte hele pumpen og da får vi vel neppe noen svar på hvorfor pumpen gikk....
KjetilO.

Navara D40 08 mod
Volvo C202 81 mod
Buell XB9S
Ski-Doo MXZ 800 X Renegade
KjetilO.

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 33
Registrert: 03/07/2009, 17:53
Bosted: Alta

Re: dieselpumpe gåen

Innlegg colormax » 05/04/2011, 23:23

ok men det er jo ikke viktig om du slipper betale for det. gjør en forhonds avtale på hvor mye du skal betale for jobben da, så du ikke får en stjærnesmel der. be de sjekke IC for lekasje når du likevel sikkert har den av,tar ca 5 min å demontere.
det har kommet litt nytt blod i Nissanledelsen og de har sett problemene tror jeg, de er også instilt på å få Nissan i sving igjen.
Det kommer til å hende en del ting fremover , som vil gi oss store gleder som Nissaneiere :D
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Neste

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester