veldig høyt drivstoffforbruk...

Re: veldig høyt drivstoffforbruk...

Innlegg colormax » 11/10/2011, 22:21

KLAA skrev:
subseaman skrev:Meca var utsolgt så jeg skaffet ett originalfilter fra Nissan i Tønsberg. Med en hyggelig Norway4x4 rabatt på 15 % kom det på 254 kr med moms. Det var ikke så værst synes jeg. Jeg satte det inn på stedet og bilen føltes mer responsiv umiddelbart. Mulig det kun var innbildning, men neste måling av forbruk vil ihvertfall si noe om dette hjalp. Takk for gode innspill fra alle.

Bare 15 %??? jeg er da ganske sikker på at jeg fikk ordnet en avtale på 20% for Nissan4x4.no`s medlemmer før jeg sluttet der.

Men det beviser jo bare nok en gang hvorfor vi bruker det firmaet minimalt. De er svært lite interessert i det vi driver med og vår interesse.

Tror vi på sikt gjør det sån att de som stadig kødder med oss på prisene, bare lager vi helt enkelt en ikke handle liste av.
så slipper de bekymre seg om vi får litt ekstra rabatt. da slipper de selge delene til oss. virker som det er mer enkelt for enkelte :-)
Meca er bra.
Mekonomen er bra
Bilekstra er bra
Kvikk bateriserve er bra
Montasjematriel er bra
Dekk-1 Horten er bra,
disse som nevnes her gjør en seiøs jobb for det vi driver med, vi får god service og riktige priser i følge avtaler.
Tar bare å nevner de vi har her i vestefold.

Dekk-1 Sem er blitt mye dyrere, samt att daglig leder kødeder med rabattene våre,.Så husk sjekk nøye prisen der!!(etter det ble ny daglig leder der :badboy: )
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Jan » 12/10/2011, 18:05

Tormod skrev:Har dårlig erfaring med k&N filter som skal settes inn med olje på flere biler. Olja blir med inn gjennom luftmengdemåler og andre følere som står før innsuget og ødelegger disse motorene er vel like i australia og i norge vil jeg tru, eneste i australia så er det litt varmere. Kvaliteten på papire/stoffet i filteret er dårligere på disse ikke orginale filterene iforhold til de som blir solgt hos nissan. Bare sier det jeg har lest i forskjellige forumt og artikkler om dette. Regner med det ligger noe i det når flere annbefaler å heller bruke org filtere. De K&N filterene trur jeg er lite hensikt på en diesel bil, og hadde hvertfall styrt unna de som må settes inn med olje.

Da syns jeg det er rart at utluftinga på motor`n går inn etter luftfiltret på nesten alle biler. Vil tro det kommer mere olje der enn den lille dusjen på filteret
Æ e Trønder Æ
Jan

Brukerens avatar
Offroader

Innlegg Tormod » 12/10/2011, 18:44

Jan skrev:
Tormod skrev:Har dårlig erfaring med k&N filter som skal settes inn med olje på flere biler. Olja blir med inn gjennom luftmengdemåler og andre følere som står før innsuget og ødelegger disse motorene er vel like i australia og i norge vil jeg tru, eneste i australia så er det litt varmere. Kvaliteten på papire/stoffet i filteret er dårligere på disse ikke orginale filterene iforhold til de som blir solgt hos nissan. Bare sier det jeg har lest i forskjellige forumt og artikkler om dette. Regner med det ligger noe i det når flere annbefaler å heller bruke org filtere. De K&N filterene trur jeg er lite hensikt på en diesel bil, og hadde hvertfall styrt unna de som må settes inn med olje.

Da syns jeg det er rart at utluftinga på motor`n går inn etter luftfiltret på nesten alle biler. Vil tro det kommer mere olje der enn den lille dusjen på filteret

LMM og de føleren sitter som regel altid før der åndinga på motoren er kobla inn på innsuget.Gjort det på de bila jeg har ødelagt LMM'en med slike filtere. har hørt det samme fra flere, så er ikke bare meg som mener dette.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg Ølle » 17/10/2011, 18:35

Ble drivstofforbruket lavere? :)
Ølle

Offroader

Innlegg PPB » 21/10/2011, 08:32

Lurer på det samme, ble det noe forbedring?
PPB

Offroader

Innlegg amolle » 21/10/2011, 09:51

Ble ikke noe forandring på min etter luftfilter og dieselfilter bytte. Bruker fortsatt 1,5 l/m på småkjøring.
amolle

Offroader

Innlegg Tormod » 21/10/2011, 10:38

hvis du kjører med 35 dekk uten å ha gira om akslingene kan jeg ikke skjønne at det er så gæli. Min går på rundt litern på org hjul, har fått den ned på 0,9-0,85 en gang, med 33 dekk så er det sjanseløst å få den under litern uansett kjøring.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg amolle » 21/10/2011, 10:47

kjører på 37 dekk, på langkjøring har jeg hatt den nede i like over literen, men på småkjøring ligger jeg rundt 1,5 uten nedgiret aksling. Skjønner ikke noe jeg heller. Kjører fin å
amolle

Offroader

Innlegg colormax » 22/10/2011, 00:35

No få tenker på for tide!!! får vi dårligere drivstoff???? ser ikke det som helt umulig.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Tormod » 22/10/2011, 00:41

amolle skrev:kjører på 37 dekk, på langkjøring har jeg hatt den nede i like over literen, men på småkjøring ligger jeg rundt 1,5 uten nedgiret aksling. Skjønner ikke noe jeg heller. Kjører fin å

Da er det vel ikke noe gæli, den vil jo bruke mye mer på småkjøring enn langkjøring, min går ikke under 1-1,2 på småkjøring. Er tross alt 2,4 tonn som skal draes med og med 37 dekk så går den endel tøngre enn med org dekk...
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg amolle » 22/10/2011, 00:47

joda det er greit, men gikk på 1,2-1,3 før med akkurat samme dekk å alt. Nå får jeg den ikke under 1,5.
amolle

Offroader

Innlegg colormax » 22/10/2011, 09:17

Tilsetningene i dieselen gjør att bilene bruker ner og får dårligere trekk kraft. hypigere oljebytte, større slitasje og tæring på gummi og tettninger også større slitasje på pumper. Dette er norsk miljø politikk.
gjør ikke noe om det ikke er bra, bare det høres bra ut,,,, tror jeg da :-)
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver

Innlegg Tormod » 22/10/2011, 11:02

colormax skrev:Tilsetningene i dieselen gjør att bilene bruker ner og får dårligere trekk kraft. hypigere oljebytte, større slitasje og tæring på gummi og tettninger også større slitasje på pumper. Dette er norsk miljø politikk.
gjør ikke noe om det ikke er bra, bare det høres bra ut,,,, tror jeg da :-)

Blir sikkert ikke noe bedre nå som de har funnet ut at diesel er livsfarlig.. Forbanna idioter..
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver

Innlegg subseaman » 23/10/2011, 20:29

Hei - Har sjekket ut forbruket etter skifte av luftfilter. Det gikk ned fra 1,6 til 1,2 liter per mil på langkjøring. I tillegg sjekket jeg km tellern opp mot GPS'en slik Colormax anbefalte. Det var slik han antydet. Km tellern ligger ca 10 % under distansen GPS'en måler. Da begynner forbruket å nærme seg litern på langkjøring med piggdekk og det må da være veldig bra.
subseaman

Brukerens avatar
Nissan4x4 fan

Forrige

Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester