Hei glade mennesker...
Jeg trodde at jeg endelig hadde funnet drømmebilen.. Bilen stod hos en merkeforhandler i Ålesund.. en blå 05 Patrol..
Bilen stod som varebil, men jeg ville ha den som personbil!
bilen hadde kort kilometerstand, selger sa at firmaet var kjent for god service, og hadde et meget godt rykte.. og at bilene derfor ofte var litt dyrere hos de.
siden jeg fikk 3mnd full garanti og bilen hadde perfekt tilstandsrapport så tok jeg bilen usett.
jeg fikk tilsendt en bruktbilkontrakt som jeg signerte på og sendte tilbake.. og bilen fikk montert baksete og sent til BT for godkjenning!
Underveis i prosessen kommer det frem at bilen ikke har servicehefte!!!, jeg får beskjed om at det skal foreligge full dokumentasjon! da jeg spør hva slags dokumentasjon det er snakk om så vet ikke selger , men sal sjekke ut..
Jeg forklarer selger at jeg ikke ønsker en bil som ikke kan dokumentere at har fulgt nissans serviceintervaller! Selger svarer da igjen at dette ikke er så viktig bare det er tatt service.. et rimelig rundt svar....
etter en uke så har jeg fortsatt ikke fått dokumentert noe servicer, og jeg har sagt at jeg ikke vil hente bilen før dokumentasjon!
selger svarer da at jeg ikke kan trekke meg fra salget da dette ikke er og annse som mangel...?? han går jo rett i forsvar???
et kjapt google søk sier noe annet: http://www.nbf.no/article.php?articleID ... goryID=131
Jeg har aldri følt meg mere uviktig noen gang, før jo bedre service på Rema når jeg kjøper melk....
Jeg gikk på alle selger knepa når jeg kjøpte, han sa at bilen hadde mange intresserte! og at jeg måtte bestemme meg kjapt! ellers var den solgt til en annen.
Så den burde jo være kurant og selge til andre?
har mista helt lysta på bilen... kan jeg heve kjøpet? jeg har jo en mangel ifølge forbrukerkjøpsloven??
Odd