Colormax Garasje



Re: Colormax Garasje

Innlegg colormax » 18/10/2011, 23:06

Synes disse er litt morsomme, vi bør vel ha ett par stykker til Vikingtreffet.
Vedlegg
Svarstad avgust 2011 227.jpg
Honda motor og 4 gir frem og revers
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Colormax Garasje

Innlegg colormax » 22/10/2011, 20:58

Fatter ikke hva som er galt med denne, prøver montere en EL mate pumpe i morgen, gikk som e klokke når den ble varm. alternativ feil er glødingen ,,, ettergløding tenker jeg på. egentlig var det en fin bil med 2,8 og automat. kjennes riktig ut :-)
Vedlegg
Svarstad avgust 2011 457.jpg
noen som trenger hjula på den ?? 32" fått plassen ved siden av sprinteren :-)
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Colormax Garasje

Innlegg colormax » 08/02/2012, 00:09

Da ble det litt fornyyng her 2009 Patrol med 4,2l Afrika model 32000 km 2 tanker ++ blir helt nytt understel og vi satser paa 46" utbyggere og 46" Pittbul, Vinsj fremme og bak, nye fangere fremme og bak. solskjerm og forhaapentligvis veltebur. bilen skal dekkes med enten vit eller orange refleks folie :-) vinduene sotes , skal lage traad paa dette her i garasjen .-)
Vi for se om det blir bensin V8 i den :-)
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Colormax Garasje

Innlegg jeepson » 08/02/2012, 03:16

colormax skrev:Sån ser den ut i dag :dance: ble en fin bil dette,


Eg har aldrei likt patrol i röd farge. Men denne ser kjempe fine ut :) Du snakker om 46" pitbull. Er det pitbull rocker eller?? Kompisen lurer på å kjöpe 47" pitbul dekk. Husker ikkje hvilken type av pitbull, men hann snakka om at dei er mykere en 46" mickey thompson dekka. Eg kjem til med å bruke 44" DC. Lurer litt på 44" super swamper. Men dei er tyngere en dc dekka og patrolen er kanskje litt for lett for dei. Men Dc veldi bra under patrol :)
Hilsen Gisli

Nissan patrol 1994 38" (Trollet) :)
Mitsubishi Lancer STW 4x4 1996 (kone bilen)
Skoda felicia pickup 1997 (smurfen)

Bilde
jeepson

Offroader
 
Innlegg: 151
Registrert: 11/01/2011, 22:38

Re: Colormax Garasje

Innlegg colormax » 08/02/2012, 12:56

Har kjørt litt på Pitbull i 39x15,5 15 og de overasket meg veldig , både på isen og i grip. så er de godkjente for veg bruk, samt virker myke og fine. 47 er heller ikke noe problem for meg, men har ikke lyst til aa skade bilen mer en den kan tilbakestilles til 38" om 3 år. vist det er mer igjen av den da :-).
det er jo trist vi har importører som sikrer seg importen av dekk , men ikke gidder ta inn dekkene vi ønsker oss..
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Colormax Garasje

Innlegg jeepson » 08/02/2012, 16:02

Nei eg har ikkje kjört 39" pittbull. Eg har ingen efaring av pitbul:) Eg har bare kjört med Ground Hawk og Gumbo monster mudder.. Eg kjörer med Ground Hawk nå. Liker dei veldig godt :) Men er det pittbull rocker du tenker på da eller?
Hilsen Gisli

Nissan patrol 1994 38" (Trollet) :)
Mitsubishi Lancer STW 4x4 1996 (kone bilen)
Skoda felicia pickup 1997 (smurfen)

Bilde
jeepson

Offroader
 
Innlegg: 151
Registrert: 11/01/2011, 22:38

Re: Colormax Garasje

Innlegg colormax » 09/02/2012, 02:51

er disse du ser her jeg viser til http://www.4x4norway.no/forum/viewtopic ... 2&start=15
Men fikk også tips om noen 37 M/T Baya clovd i 37x19,5 16 i dag , men jeg tror de blir for stive ,for høy laste kode.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Colormax Garasje

Innlegg jeepson » 09/02/2012, 14:25

colormax skrev:er disse du ser her jeg viser til http://www.4x4norway.no/forum/viewtopic ... 2&start=15
Men fikk ogsaa tips om noen 37 M/T Baya clovd i 37x19,5 16 i dag , men jeg tror de blir for stive ,for huy laste kode.


Okey. Eg har vore på jakt etter brukter m/T baja claw i 38" for dei var 16,5 på bredden i stede for 15,5 :D men dei er vanskelig å få tak i her på island og ca 4 år si at produsert nye :(
Hilsen Gisli

Nissan patrol 1994 38" (Trollet) :)
Mitsubishi Lancer STW 4x4 1996 (kone bilen)
Skoda felicia pickup 1997 (smurfen)

Bilde
jeepson

Offroader
 
Innlegg: 151
Registrert: 11/01/2011, 22:38

Re: Colormax Garasje

Innlegg colormax » 10/02/2012, 13:13

Tror 44 til 46 er der grensen gar for vårt bruk. skal jo helst ha muligheter for litt flex og plass også.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Colormax Garasje

Innlegg jeepson » 10/02/2012, 21:25

colormax skrev:tror 44 til 46 er der grensen gaar for vaart bruk. skal jo helst ha muligheter for litt flex og plass ogsaa.


Som regel er deit ikkje så mykje bruk for flex plass oppover. her på island. Men nedover kan jo vær bra å ha mykje fleks. bak akslinga mi kan gå 9cm opp för den stopper på orginal stopperen, men eg kjem til med å korte den ned til 5cm. Me kjörer mest offroad i snö. på sommeren treng me ikkje mykje fleks. :)
Hilsen Gisli

Nissan patrol 1994 38" (Trollet) :)
Mitsubishi Lancer STW 4x4 1996 (kone bilen)
Skoda felicia pickup 1997 (smurfen)

Bilde
jeepson

Offroader
 
Innlegg: 151
Registrert: 11/01/2011, 22:38

Re: Colormax Garasje

Innlegg colormax » 14/02/2012, 03:28

Bygger om denne iløpet av uken , skal legge ut bilder av prosessen. vi bygger bilen litt anderledes en mange av dere gjør, dere får komforten via lavt luft trykk i dekk, og vi får det meste vi en helt annen ut-fjæring, men fler og fler Islendinger begynner bruke ordentlige hevesett. den ene 38 ombygde Y61 Patrolen 2005 mod som var bygget på Isand, den bygde vi om 2 ganger før den ble ordentlig god fornøyd med den, da øket vi kjøreegenskapene med 35 km på test løypen i dk.
vi klarte test løypen med 35 km mer gjennomsnitts fart, en før utbedringen ble gjort.og vi følte bilen var trygg og kjøre, i motsetning til før ombyggingen ble gjort. for da var den rett og slett farlig å kjøre fort med.
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Colormax Garasje

Innlegg jeepson » 16/02/2012, 02:08

colormax skrev:Bygger om denne iløpet av uken , skal legge ut bilder av prosessen. vi bygger bilen litt anderledes en mange av dere gjør, dere får komforten via lavt luft trykk i dekk, og vi får det meste vi en helt annen ut-fjæring, men fler og fler Islendinger begynner bruke ordentlige hevesett. den ene 38 ombygde Y61 Patrolen 2005 mod som var bygget på Isand, den bygde vi om 2 ganger før den ble ordentlig god fornøyd med den, da øket vi kjøreegenskapene med 35 km på test løypen i dk.
vi klarte test løypen med 35 km mer gjennomsnitts fart, en før utbedringen ble gjort.og vi følte bilen var trygg og kjøre, i motsetning til før ombyggingen ble gjort. for da var den rett og slett farlig å kjøre fort med.


Biler på 38" eller större er ikkje til å kjöre fort med ;) Eg vil ha dei låge og brede. Ikkje höge. min patrol har veldi bra kjöre egenskaper. Den er som ein drömm å kjöre på 38" dekkå. Hevesett er langt i fra nödvendig. Bare vinkel sliperen og skjære masse vekk ;) Eg veit on ein som hadde calmini hevesett i kort suzuki vitara og 36" dekk Hann fant ingen forskjell på hvesettet og egenbyggd vitara. Men ein aen ting er at reglene er jo strengere hjå dokker. Slik at det er vel ikkje bra få godkjent uten hevesett :? Men sleng inn bilder du. Venter spennt på bilder av bygginga ;)
Hilsen Gisli

Nissan patrol 1994 38" (Trollet) :)
Mitsubishi Lancer STW 4x4 1996 (kone bilen)
Skoda felicia pickup 1997 (smurfen)

Bilde
jeepson

Offroader
 
Innlegg: 151
Registrert: 11/01/2011, 22:38

Re: Colormax Garasje

Innlegg ken85 » 18/02/2012, 00:46

colormax skrev:Bygger om denne iløpet av uken , skal legge ut bilder av prosessen. vi bygger bilen litt anderledes en mange av dere gjør, dere får komforten via lavt luft trykk i dekk, og vi får det meste vi en helt annen ut-fjæring, men fler og fler Islendinger begynner bruke ordentlige hevesett. den ene 38 ombygde Y61 Patrolen 2005 mod som var bygget på Isand, den bygde vi om 2 ganger før den ble ordentlig god fornøyd med den, da øket vi kjøreegenskapene med 35 km på test løypen i dk.
vi klarte test løypen med 35 km mer gjennomsnitts fart, en før utbedringen ble gjort.og vi følte bilen var trygg og kjøre, i motsetning til før ombyggingen ble gjort. for da var den rett og slett farlig å kjøre fort med.


Var det den patrolen jeg så på Esso i Larvik til morra,n? den så strøken ut!
Bare få noe dekk og breddere så blir den j stilig :mrgreen: ..det så rimelig nytt ut i understellet, kan ikke ha godt langt den?
Nissan Terrano 38"
ken85

Nissan4x4 fan
 
Innlegg: 14
Registrert: 19/11/2011, 14:23

Re: Colormax Garasje

Innlegg pat42 » 18/02/2012, 11:12

Det er jo helt andre egenskaper vi er ute etter som kjører i terrenget på barmark enn dere som kjører på snø. Jeg for min del vil ha et fjærsett som gir lang ut og innfjæring for maksimal fleksibilitet i ulendt terreng med storstein og stubber. Store hjul vil jeg ha for å få bedre klaring under bilen og spesiellt under aksler. Når det er sagt vil jeg ikke ha mer heving enn jeg må, for maks stabilitet. Kun skjæring i skjermer og store hjul er ikke det som funker til mitt formål i alle fall, men hver sin smak og mange måter å bruke en bil på.
Når hjula er så store at de tar i skjermer ved full flexing har jeg mislykkes. Kjører der det er bratt og ulendt og eventuellt i snø, men liker ikke å kjøre i gjørme.
Rygge??? Hvorfor det? Det kan jo gå!!
pat42

Brukerens avatar
Grøftas Konge
 
Innlegg: 482
Registrert: 12/10/2007, 17:33
Bosted: Snåsa

Re: Colormax Garasje

Innlegg jeepson » 19/02/2012, 21:28

pat42 skrev:Det er jo helt andre egenskaper vi er ute etter som kjører i terrenget på barmark enn dere som kjører på snø. Jeg for min del vil ha et fjærsett som gir lang ut og innfjæring for maksimal fleksibilitet i ulendt terreng med storstein og stubber. Store hjul vil jeg ha for å få bedre klaring under bilen og spesiellt under aksler. Når det er sagt vil jeg ikke ha mer heving enn jeg må, for maks stabilitet. Kun skjæring i skjermer og store hjul er ikke det som funker til mitt formål i alle fall, men hver sin smak og mange måter å bruke en bil på.
Når hjula er så store at de tar i skjermer ved full flexing har jeg mislykkes. Kjører der det er bratt og ulendt og eventuellt i snø, men liker ikke å kjøre i gjørme.


Bilen min er veldi stabil.. Ved ha den lav, holder eg stbiliteten. Eg har nokk klaring i skjermene for fleks. Men dersom eg vil ikkje heve bilen meir for 44" då må eg ha mindre fleks oppover. Men eg kjem fortsatt til med å ha same fleks nedover :) Men ein aen ting er at eg kjem også til med å flytte akslingene. fram akslinga 5cm fram og bak akslinga 10cm bak. Da bli bilen ennå meir stabil plus at den flyter bedre i snö og driver mer. Nå kan bakaksling gå 9cm oppover men den kjem til med å gå ca 5-6cm. Men snakk om fleks. her er 3 bilder ;) Som dokker ser. då har eg nok fleks ennå med 38x15,5-15 dekka. :p
Bilde

Bilde

Bilde
Hilsen Gisli

Nissan patrol 1994 38" (Trollet) :)
Mitsubishi Lancer STW 4x4 1996 (kone bilen)
Skoda felicia pickup 1997 (smurfen)

Bilde
jeepson

Offroader
 
Innlegg: 151
Registrert: 11/01/2011, 22:38

ForrigeNeste

Returner til Garasjer / Our cars & history

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester