Dato/klokkeslett: 23/11/2025, 07:19
colormax skrev:Sån ser den ut i dagble en fin bil dette,

colormax skrev:er disse du ser her jeg viser til http://www.4x4norway.no/forum/viewtopic ... 2&start=15
Men fikk ogsaa tips om noen 37 M/T Baya clovd i 37x19,5 16 i dag , men jeg tror de blir for stive ,for huy laste kode.

colormax skrev:tror 44 til 46 er der grensen gaar for vaart bruk. skal jo helst ha muligheter for litt flex og plass ogsaa.

colormax skrev:Bygger om denne iløpet av uken , skal legge ut bilder av prosessen. vi bygger bilen litt anderledes en mange av dere gjør, dere får komforten via lavt luft trykk i dekk, og vi får det meste vi en helt annen ut-fjæring, men fler og fler Islendinger begynner bruke ordentlige hevesett. den ene 38 ombygde Y61 Patrolen 2005 mod som var bygget på Isand, den bygde vi om 2 ganger før den ble ordentlig god fornøyd med den, da øket vi kjøreegenskapene med 35 km på test løypen i dk.
vi klarte test løypen med 35 km mer gjennomsnitts fart, en før utbedringen ble gjort.og vi følte bilen var trygg og kjøre, i motsetning til før ombyggingen ble gjort. for da var den rett og slett farlig å kjøre fort med.

colormax skrev:Bygger om denne iløpet av uken , skal legge ut bilder av prosessen. vi bygger bilen litt anderledes en mange av dere gjør, dere får komforten via lavt luft trykk i dekk, og vi får det meste vi en helt annen ut-fjæring, men fler og fler Islendinger begynner bruke ordentlige hevesett. den ene 38 ombygde Y61 Patrolen 2005 mod som var bygget på Isand, den bygde vi om 2 ganger før den ble ordentlig god fornøyd med den, da øket vi kjøreegenskapene med 35 km på test løypen i dk.
vi klarte test løypen med 35 km mer gjennomsnitts fart, en før utbedringen ble gjort.og vi følte bilen var trygg og kjøre, i motsetning til før ombyggingen ble gjort. for da var den rett og slett farlig å kjøre fort med.
pat42 skrev:Det er jo helt andre egenskaper vi er ute etter som kjører i terrenget på barmark enn dere som kjører på snø. Jeg for min del vil ha et fjærsett som gir lang ut og innfjæring for maksimal fleksibilitet i ulendt terreng med storstein og stubber. Store hjul vil jeg ha for å få bedre klaring under bilen og spesiellt under aksler. Når det er sagt vil jeg ikke ha mer heving enn jeg må, for maks stabilitet. Kun skjæring i skjermer og store hjul er ikke det som funker til mitt formål i alle fall, men hver sin smak og mange måter å bruke en bil på.
Når hjula er så store at de tar i skjermer ved full flexing har jeg mislykkes. Kjører der det er bratt og ulendt og eventuellt i snø, men liker ikke å kjøre i gjørme.

Returner til Garasjer / Our cars & history
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest