Y61 med v8er



Y61 med v8er

Innlegg Tormod » 20/07/2012, 15:47

Noen som veit om det går noe slike som er godkjennt i Norge/Sverige/Danmark?? Mange i Australia som velger å bygge om til v8 etter at 3.0l har kolapsa. Duramax er visst en populær motor. Noen som veit om det overhode er mulig å få godkjennt et slikt bygg i Norge??
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver
 
Innlegg: 1460
Registrert: 26/07/2009, 12:31
Bosted: Hadeland/Jaren

Re: Y61 med v8er

Innlegg colormax » 22/07/2012, 03:10

Går i dk men lovlig tvler jeg på, funker veldig bra , har prøvd den :-)
Jo da det ordner vi.
colormax

Pådriver
 
Innlegg: 8660
Registrert: 11/10/2007, 19:45
Bosted: Tønsberg

Re: Y61 med v8er

Innlegg stensth » 22/07/2012, 09:48

Kör Y61 med för lite extraljus men snart på 44"
stensth

Advanced Driver
 
Innlegg: 1170
Registrert: 24/10/2008, 10:29
Bosted: Vinterbro

Re: Y61 med v8er

Innlegg Tormod » 22/07/2012, 09:53

Disse bila er jo såpass solid bygd opp at de burde jo tåle en v8er i front. Men har skjønt at Nissan er litemedhjelpelig med uansett hva som er av ombygninger. Men trenger hvertfall papirer på hvor mye nm karroseri og ramme er godkjent for også bremser som har TUV papirer. men dette er vel egentlig bare å glemme i Norge tipper jeg.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver
 
Innlegg: 1460
Registrert: 26/07/2009, 12:31
Bosted: Hadeland/Jaren

Re: Y61 med v8er

Innlegg Ølle » 23/07/2012, 17:41

Få det montert, også tar du det derfra! :P

Girkassen din skal visst tåle V8 :)
Ølle

Offroader
 
Innlegg: 175
Registrert: 26/08/2009, 12:25

Re: Y61 med v8er

Innlegg Tormod » 23/07/2012, 21:59

vente tel 3.0l ryker :-) men frister å gjøre noe sånt.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver
 
Innlegg: 1460
Registrert: 26/07/2009, 12:31
Bosted: Hadeland/Jaren

Re: Y61 med v8er

Innlegg Globetrotter » 24/07/2012, 20:03

Det bør jo egentlig bare være et spørsmål om vekt og effekt, samt avgass. Om feks en LS1/LS2 v8 ikke veier mer enn den tyngste Patrol motoren, og man ikke tar ut mer hk, så burde vel ikke det være umulig å få godkjent? Motorbytte er jo ikke så uvanlig.

Mener å ha lest at Patrol 4,8 har sterkere bremser en feks zd30. Noen som vet om dette stemmer?

Espen
------------------
Se flere bilder på http://www.flickr.com/malinandespen
Mer turinfo på http://www.unurban.no
Globetrotter

Skogens konge
 
Innlegg: 585
Registrert: 31/10/2008, 11:24
Bosted: Nissan Patrol

Re: Y61 med v8er

Innlegg Ølle » 24/07/2012, 20:54

Om noen har skiltnummer eller chassinummer på en bil med 4.8 kunne man brukt siden: http://www.japancars.ru/cat/nissan/ å sjekket delenummer på skivene :) - Er det forskjell der er hvertfall ikke skivene mindre på bilen med større motor
Ølle

Offroader
 
Innlegg: 175
Registrert: 26/08/2009, 12:25

Re: Y61 med v8er

Innlegg Tormod » 24/07/2012, 21:25

Disse 4,8 er ganske vanlige i australia, kan jo høre med noe folk nedi der om de veit forskjellen på bremsene. Trur vel ikke den 4,8 kom herover i denne delen av verden jeg.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver
 
Innlegg: 1460
Registrert: 26/07/2009, 12:31
Bosted: Hadeland/Jaren

Re: Y61 med v8er

Innlegg Globetrotter » 24/07/2012, 22:18

------------------
Se flere bilder på http://www.flickr.com/malinandespen
Mer turinfo på http://www.unurban.no
Globetrotter

Skogens konge
 
Innlegg: 585
Registrert: 31/10/2008, 11:24
Bosted: Nissan Patrol

Re: Y61 med v8er

Innlegg Globetrotter » 24/07/2012, 22:44

Fant denne på patrol4x4.com:

"I've fitted TB48 fronts to mine. They made a big difference. It stops now.
TB48 front rotors, calipers and master cylinder are all bigger, but bolt straight up. Splash guards are different, but they also bolt up. I also fitted braided lines from the diffs to the chassis.
TB48 rears are a different setup. They have the hand brake at the wheels, not on the tail shaft.
I tried TB48 pads in the original TD42 brakes, but didn't notice much difference."

Tror nok det blir nye bremser på turbil-nr2..... :-)

E
------------------
Se flere bilder på http://www.flickr.com/malinandespen
Mer turinfo på http://www.unurban.no
Globetrotter

Skogens konge
 
Innlegg: 585
Registrert: 31/10/2008, 11:24
Bosted: Nissan Patrol

Re: Y61 med v8er

Innlegg Tormod » 25/07/2012, 09:07

Hmm interresant, burde jo være lettere å få godkjent bilen med større dekk også hvis man setter på kraftigere bremser.
Patrol Y61 2004
Tormod

Advanced Driver
 
Innlegg: 1460
Registrert: 26/07/2009, 12:31
Bosted: Hadeland/Jaren


Returner til Patrol

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron