Bygde nytt 3" eksos til pat 4,2 y60. Det første forsøket var ikke vellykket det hørte jeg når den ble startet opp første gang.Men EU kontr måtte helst sje i januar,så det ble en mangel der , 105db) ok - dette er ikkeno problem ,sett in ei større potte,Eksos norge sendte meg stormer34-ei potte som skulle ta det meste av lyd-(ble brukt mye på løpsbiler)Neste måling var 103db altså 2 db??-(litt irritert nå -det er lekasje på den)Da prøver jeg Svendsen Eksos-ikkeno problem sier de og setter inn Rambit 3" (den tar høye lyder) neste måling var 96db (hel¤%&/)-tilbake til svendsen eksos igjen-de klør seg litt i hodet men setter in ei bedre potte (T914) en eksos norge gjorde. Ny måling 94db( nå ble jeg forbandet) Svendsen hadde ikke noe bedre å tilby. Hva i hel#¤%& gjør jeg nu- kravet i vognkortet er på 83db ved 3300rpm--måler 79-82 på 800rpm (tommgang).Nå har vi altså 14 mars og avskiltingsbegjering dumper i postkassen.
Da lurer jeg på om det er noe forskjell på standstøy på en 2,8l og 4,2l. Prøvde NISSAN i trheim men de kunne ikke hjelpe meg å finne standstøy på en 4,2l FOR DE HADDE IKKE SOLGT NOEN ??jeg er jo en nissan kunde for det.
Kan dere som har 2,8l OG 4,2l 94mod se i vognkortet hva det står for tall på standstøy -å legge til i svar -(Jeg tror ikke 83db er riktig på en 4,2l) så får jeg sammenligne
MVH allis
Oddvar